Oponix.pl chciałby do końca 2009 roku zadebiutować na warszawskim rynku NewConnect. Pozyskany kapitał chce przeznaczyć na rozwój sieci franczyzowej. Która to już spółka?
Oponix.pl sprzedaje przez internet opony, felgi i inne artykuły motoryzacyjne. Spółka planuje przeprowadzić emisję w ramach oferty prywatnej i chce uzyskać 1,5-2 mln zł. Pieniądze z emisji Oponix.pl chce przeznaczyć na rozwój programu sieci afiliacyjnych dla detalu i biznesu, rozwój platform B2B oraz rozwój i budowę sieci franczyzowej.
Oponix.pl istnieje od października 2008 roku. Veno SA, spółka już notowana na alternatywnym rynku, posiada 50% akcji i tyle samo głosów. Podczas NWZA Veno podjęto uchwałę w sprawie podwyższenia kapitału zakładowego Spółki Oponix.pl S.A.
Na rynku NewConnect jest kilka firm, które rozwijają się poprzez franczyzę, należą do nich: m.in. świadcząca usługi księgowo-doradcze spółka Auxilium (prócz budowy sieci biur rachunkowych posiada również dwa oddziały własne), firma konsultingowa Blue Tax Group (na koniec 2009 roku w sieci Blue Tax Group działać ma ok. 100 partnerów, a rok 2010 ma przynieść ok. 250 partnerów), reprezentant branży IT - spółka Divicom oraz spółka PÓŁNOC Nieruchomości S.A., której plany na 2009 rok zakładają dalszy i systematyczny rozwój sieci franczyzowej do ok. 20 jednostek. W kwietniu o planach debiutu na NewConnect poinformowała firma Faber Consulting. Obecnie spółka ma osiem punktów franczyzowych, z czego pięć udało się uruchomić w 2008 roku. Kolejna jednostka franczyzowa jest w trakcie uruchomienia w regionie Szczecina. Działania spółki zmierzają także do dalszego rozwoju sieci franczyzowej we wszystkich regionach w Polsce i ekspansji na rynki wschodnie.
Agnieszka Grabuś, 3 lipca 2009r.