Office 1 z nowymi pomysłami na rozwój

Autor: Redakcja
Data dodania: 6 maja 2011
Kategoria:
office_1_fotoNiewykluczone, że oprócz stacjonarnych sklepów z artykułami i usługami biurowymi, pod szyldem Office 1 zaczną powstawać także jednostki wirtualne.

– Office 1 to sieć międzynarodowa – przypomina Grażyna Marciniak, dyrektor ds. rozwoju sieci w naszym kraju. – Projekt sklepów internetowych Office 1 z powodzeniem funkcjonuje już we Francji, Irlandii i Wielkiej Brytanii, a obecnie jest w fazie testów w Polsce. Ideą takiego rozwiązania jest przeniesienie sklepu rzeczywistego do świata wirtualnego, dzięki czemu można zaoszczędzić na kosztach prowadzenia placówki w realu. Koncepcja zakłada jednak takie same zaangażowanie franczyzobiorcy jak w przypadku jednostek stacjonarnych, tj. wychodzenie z inicjatywą i budowanie długotrwałej współpracy z lokalnymi firmami – wyjaśnia Grażyna Marciniak.

Na szczegóły oferty franczyzowej e-sklepu Office 1 trzeba będzie poczekać do jesieni. W międzyczasie firma zamierza nadal rozbudowywać sieć stacjonarną, ze szczególnym naciskiem na rejony Polski południowo-wschodniej. W marcu nowy sklep Office 1 ruszył w Ostrowcu Świętokrzyskim, zaś na maj planowane jest otwarcie w Żywcu. Obecnie w sieci działa 18 sklepów w Polsce. Oznacza to lekki spadek względem roku ubiegłego. Jego powodem nie są jednak zamknięcia, ale odejście z sieci dwóch franczyzobiorców, którym skończyła się umowa.

– Jeden z nich prowadził 4 sklepy i po wygaśnięciu umowy z Office 1 zdecydował się kontynuować działalność samodzielnie. Jest on doskonałym przykładem na to, że jest to opłacalny biznes. Niestety, ten koncept jest także dość łatwy do opanowania i powielania – tłumaczy Grażyna Marciniak.

Są to także powody, dla których sieć zrezygnowała z rozwoju kornerów Office 1 przy współpracy z indywidualnymi przedsiębiorcami. –  Odbyłam szereg spotkań z właścicielami sklepów, którzy chcieli uruchomić w nich tzw. korner z naszą ofertą. Wielu z nich - po wstępnym zapoznaniu się ze szczegółami pomysłu - zdecydowało się to jednak robić samodzielnie. Dlatego obecnie tę ofertę dedykujemy wyłącznie dużym partnerom - sieciom, które poprzez współpracę z naszą marką chciałby wzmocnić swoją ofertę – opowiada Grażyna Marciniak.

I dodaje: – Obecnie w ramach studiów MBA przygotowuję pracę dyplomową na temat franczyzy w obszarze usług dla biznesu. Sporo miejsca poświęcę w niej  zagadanieniu co-brandingu, czyli współpracy marek w ramach tej grupy usług. Uważam bowiem, że jest to jeden z wiodących kierunków, w którym będą podążać franczyzodawcy działający na tym rynku, by zaoferować klientom ofertę jak najbardziej kompleksową, a jednocześnie profesjonalną, powiązaną z najlepszymi markami.

Joanna Cabaj - Bonicka

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

Data dodania: 10 sierpnia 2022
Sieć Duży Ben ma już 250 sklepów
Data dodania: 9 sierpnia 2022
Franczyza czy własny biznes?
Data dodania: 8 sierpnia 2022
Franczyza na niepewne czasy
Data dodania: 5 sierpnia 2022
Żabka liczy już 8500 sklepów

zobacz więcej

Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram