Office 1 proponuje minifranczyzę

Autor: Redakcja
Data dodania: 15 października 2010
Kategoria:
office_1_logoSieć wprowadza nowy koncept rozwoju - w formule shop in shop. Ponadto obniżyła wymogi finansowe wobec franczyzobiorców, planujących otwarcie standardowych sklepów biuroserwisowych.

- Przygotowaliśmy ofertę współpracy skierowaną do działających na rynku sklepów i serwisów komputerowych, saloników prasowych, tudzież innych drobnych inicjatyw. Inwestycja związana z podjęciem takiej współpracy nie przekroczy 20 tys. zł łącznie z zatowarowaniem - mówi Grażyna Marciniak, dyrektor rozwoju sieci Office 1 Poland SA.

Koncepcja polega na utworzeniu w lokalu tzw. korneru z ofertą Office 1, w którym znajdą się dwa regały z najlepiej rotującymi artykułami biurowymi i szkolnymi, w tym wysokomarżowymi produktami marki własnej. Takie obradowane logo Office1 punkty  będą także świadczyć usługi okołobiznesowe jak np. druk i oprawa, wyrób pieczątek i wiele innych. Otrzymają one od sieci pełne know-how, podobnie jak wszyscy franczyzobiorcy, w tym klucz do platformy transakcyjnej, co umożliwi sprzedaż produktów i usług w sieci.

Firma zmienia także ofertę dla osób zainteresowanych otwarciem Office 1 w tradycyjnym formacie. - Zauważyliśmy, że barierą w rozwoju naszej sieci jest przede wszystkim brak wystarczających środków po stronie potencjalnych franczyzobiorców. Dlatego też podpisaliśmy umowy, umożliwiające kandydatom leasing wyposażenia sklepu - mebli i kserokopiarki. Pozwoli to obniżyć wydatki na starcie z ok. 40 tys. do 24 tys. zł - mówi Grażyna Marciniak.

Do tego dochodzi oczywiście zatowarowanie - ok. 30 tys. zł, na które franczyzobiorcy otrzymują kredyt kupiecki na cztery miesiące. Należy się liczyć z tym, że placówka nie od razu będzie rentowna - dojście do tego momentu może potrwać pół roku. Zwrotu z inwestycji, łącznie z zatowarowaniem można oczekiwać po ok. 2,5 roku.

Office 1 to amerykański koncept obecny już w 38 krajach, gdzie działa ok. 1600 sklepów biuroserwisowych. W Polsce jest ich dwadzieścia. Na początku roku zostało otwartych kilka nowych sklepów. Dwóch franczyzobiorców zrezygnowało jednak ze współpracy po zakończeniu umowy. - Wielu innych, którzy byli w podobnej sytuacji, zdecydowało się jednak kontynuować współpracę - podkreśla Grażyna Marciniak.

Firma rozmawia też z kolejnymi kandydatami na franczyzobiorców. - Otwarcia przesuwają się w czasie, gdyż nasi kandydaci starają się o bezzwrotne dotacje z różnych programów pomocowych, w tym środków unijnych. Pomagamy im w przygotowaniu wniosków - dodaje Grażyna Marciniak.

Joanna Cabaj - Bonicka

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

Data dodania: 11 sierpnia 2022
Ponad połowa Polaków akceptuje pracę na czarno
Data dodania: 10 sierpnia 2022
Sieć Duży Ben ma już 250 sklepów
Data dodania: 9 sierpnia 2022
Franczyza czy własny biznes?
Data dodania: 8 sierpnia 2022
Franczyza na niepewne czasy

zobacz więcej

Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram