Odzieżówka zaczyna odżywać

Autor: Redakcja
Data dodania: 5 stycznia 2010
Kategoria:

lpp_logoWłaściciel takich marek jak Reserved, Cropp czy House zanotował w minionym roku wzrost sprzedaży.

Rok 2009 był bardzo trudny dla branży odzieżowej, przyniósł upadek takich marek jak Monnari, Reporter, Semax (zarządzający siecią ok. 230 salonów), Galeria Centrum (należąca do Vistuli) czy Troll (z grupy Redan). Światełkiem w tunelu jest jednak przykład LPP – spółka osiągnęła w 2009 roku 1 mld 992 mln zł przychodów, o 6 proc. więcej niż w 2008 roku. Co prawda, sprzedaż w listopadzie i grudniu 2009 była niższa niż rok wcześniej. Spółce udało się natomiast w ostatnim kwartale znacząco podnieść marżę brutto na sprzedaży. Wyniosła ona ok. 64 proc., podczas gdy w pierwszym kwartale oscylowała w granicach 47 proc., w drugim – 53 proc., a trzecim – tylko 44 proc.

LPP wykorzystało problemy konkurencji, zyskując wielu franczyzobiorców, którzy wcześniej prowadzili sklepy należace do innych sieci. Obecnie sieć LPP liczy ok. 800 sklepów, najwięcej działa pod marką Reserved – ok. 250. Niewiele ustępuje mu Cropp – ponad 210 oraz House – ok. 200. Ofertę dopełniają Esotiq oraz Mohito – łącznie ok. 120 sklepów. Liczba franczyzobiorców marek należących do LPP wzrosła w minionym roku o ok. 50 procent. Spółka zwiększyła powierzchnię swoich sklepów o ok. 65 tys. m kw. do ok. 290 m kw. Na rok obecny również zapowiada dalszy rozwój, powierzchnia handlowa sieci ma urosnąć o kolejne 40-50 tys. m kw.

Czy inwestowanie w odzieżówkę to w chwili obecnej dobry pomysł? - Przykład LPP pokazuje, że niezależnie od ciężkich warunków, jakie panują w branży, najlepiej przygotowane i i najszybciej reagujące na bieżącą sytuację firmy mogą przetrwać. Dobre wyniki tej spółki niestety są precedensem wśród znanych marek odzieżowych. Niemniej są dowodem na to, że rynek odzieży i obuwia może się w Polsce rozwijać. Dla potencjalnych franczyzobiorców są potwierdzeniem dużej wiedzy operacyjnej LPP oraz innych spółek, które przetrwały trudne czasy. Na franczyzę więc warto się decydować, ale tylko w oparciu o rozpoznawalną markę popartą wiedzą operacyjną franczyzobiorcy – mówi Adam Wroczyński, dyrektor ds. projektów w Akademii Rozwoju Systemów Sieciowych. Jego zdaniem, wyniki LPP są pierwszym od dłuższego czasu sygnałem, że następuje odbicie w segmencie odzieży markowej, od której konsumenci odchodzili w czasach kryzysu na rzecz ubrań najtańszych.

Joanna Cabaj – Bonicka
jcabaj@arss.com.pl

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

Data dodania: 11 sierpnia 2022
Ponad połowa Polaków akceptuje pracę na czarno
Data dodania: 10 sierpnia 2022
Sieć Duży Ben ma już 250 sklepów
Data dodania: 9 sierpnia 2022
Franczyza czy własny biznes?
Data dodania: 8 sierpnia 2022
Franczyza na niepewne czasy

zobacz więcej

Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram