Odwrócenie trendu w meblarstwie – sprzedaż rośnie

Autor: Redakcja
Data dodania: 17 września 2010
Kategoria:
ABRASierpień był pierwszym miesiącem, w którym jedna z największych sieci sklepów meblarskich w Polsce, Abra odnotowała wzrost przychodów w stosunku do roku ubiegłego.

Rok obrotowy spółki trwa od września do sierpnia, a więc właśnie się zakończył. W tym czasie Abra sprzedała meble za 246 mln zł, o 10 proc. mniej niż w roku poprzednim. Ostatnie miesiące wskazują jednak na poprawę koniunktury.

W okresie czerwiec – sierpień 2010 przychody Abry były o 147 proc. wyższe niż w poprzednim kwartale, który trwał od marca do maja br. Spółka organizowała w tym czasie promocje cenowe i kampanie marketingowe wspierające sprzedaż. Bowiem okres wakacyjny jest tradycyjnie jednym z najlepszych dla branży. W tym czasie sklepy meblarskie generują zwykle ok. 30 proc. rocznej sprzedaży.

Na szczególną uwagę zasługują jednak sierpniowe wyniki, które były o blisko 4 proc. wyższe niż osiągnięte w sierpniu ubiegłego roku. Fakt  ten jest to o tyle istotny, że jest to pierwszy miesiąc tego roku, w którym sprzedaż była wyższa w porównaniu do roku ubiegłego.

- Pierwsze tygodnie września, które często są dobrym probierzem dla całego roku, pokazują pozytywny trend i wzrost sprzedaży. Być może będzie to od dawna oczekiwany przełom dla całej branży. Szczególnie, że zmiana trendu zbiegła się z ogłoszeniem korzystniejszej prognozy gospodarczej dla Polski i całej Unii Europejskiej – mówi Piotr Krzanowski, prezes Abra S.A.

Lepsze perspektywy dla rynku wyposażenia wnętrz ogłosiła również firma badawcza PMR Publications. Na zmianę sytuacji wpływa przede wszystkim poprawa nastrojów konsumenckich i ożywienie na rynku budowlanym. Zdaniem zarządu Abry, na większy popyt w najbliższych miesiącach wpłynie także obawa konsumentów przed podwyżkami cen mebli, które mogą być w niedalekiej przyszłości wywołane podniesieniem stawki VAT.

Abra ma już blisko 80 sklepów własnych. Ich przychody od stycznia do sierpnia br. wyniosły 150 mln zł. Firma właśnie rozpoczęła budowę sieci franczyzowej. Placówki w tej formule mają powstawać w miastach liczących do 50 tys. mieszkańców. Do 2014 roku spółka chce zarządzać siecią 150 sklepów własnych i franczyzowych w całej Polsce.

 
Przypomnijmy, że franczyzę w branży meblarskiej oferują także takie sieci jak np. Meble Vox, Bizzarto Collezione czy BoConcept.

Joanna Cabaj - Bonicka

Dołącz do newslettera

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram