Oddziały aukcyjne we franczyzie

Autor: Redakcja
Data dodania: 6 kwietnia 2010
Kategoria:
promstar_logoTo pierwszy taki koncept w Polsce. Centrala będzie pozyskiwać zlecenia od korporacji, a działający lokalnie franczyzobiorcy – licytować i sprzedawać ich ruchomości. Franczyza w Promstar.pl nie jest jednak dla wszystkich, firma ma szczególne oczekiwania wobec potencjalnych partnerów.

- Założyliśmy na ten rok otwarcie pierwszych dwóch do pięciu oddziałów franczyzowych. Rozrzut jest spory, ale to dlatego, że nie będziemy robić nic na siłę. Najważniejsze jest dla nas znalezienie odpowiednich biorców, którzy spełnią nasze wymagania. Kluczowe jest doświadczenie w sprzedaży do firm, szeroka wiedza specjalistyczna, umiejętność nawiązywania kontaktów biznesowych – wyjaśnia Łukarz Sitarz, dyrektor zarządzający Promstar.pl. Firma specjalizuje się w sprzedaży pojazdów, maszyn, urządzeń telekomunikacyjnych, sprzętów biurowych na zlecenie firm i instytucji państwowych.

Promstar.pl nie ma w Polsce bezpośredniej konkurencji, pozostałe firmy, które świadczą podobne usługi, są wyspecjalizowane w sprzedaży tylko jednego rodzaju sprzętów np. komisy samochodowe. - Mamy jednak pewność, że nasz pomysł na biznes będzie dobry, gdyż mamy doświadczenie z podobnie działających firm w Europie Zachodniej. Przeprowadziliśmy też bezpośrednie badania w firmach w naszym kraju, czy byłyby zainteresowane tego typu usługami. Wynik był pozytywny – zapewnia Łukasz Sitarz.

Firma poszukuje franczyzobiorców z wszystkich dużych miast wojewódzkich, z wyjątkiem Warszawy. - Tutaj mieszczą się centrale większości dużych korporacji i instytucji państwowych posiadających swoje oddziały w całym kraju. To będzie obszar funkcjonowania naszego zespołu ds. klientów kluczowych, który będzie pozyskiwał zlecenia obsługiwane później regionalnie – wyjaśnia Łukasz Sitarz.

Zadaniem franczyzobiorców będzie jednak nie tylko realizacja tych zleceń. Będą oni przede wszystkim odpowiedzialni za nawiązywanie kontaktów z mniejszymi przedsiębiorstwami działającymi tylko lokalnie w celu pozyskania od nich zleceń oraz, rzecz jasna, ich obsługę. Franczyzodawca natomiast odciąża biorców licencji w sprzedaży klientom kupującym usług dodatkowych np. finansowania czy ubezpieczeń. Rola biorcy ogranicza się do przekazania kontaktu centrali. Centrala zaś prowadzi i finalizuje sprzedaż tych usług, za które biorca otrzymuje wynagrodzenie.

Koszt otwarcia oddziału aukcyjnego Promstar.pl mieści się w granicach 15-30 tys. zł. Są to pieniądze potrzebne na wyposażenie biura w sprzęt teleinformatyczny, zakup odpowiedniej wizualizacji oraz koszty ubezpieczenia.

Joanna Cabaj - Bonicka
jcabaj@arss.com.pl

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

Data dodania: 10 sierpnia 2022
Sieć Duży Ben ma już 250 sklepów
Data dodania: 9 sierpnia 2022
Franczyza czy własny biznes?
Data dodania: 8 sierpnia 2022
Franczyza na niepewne czasy
Data dodania: 5 sierpnia 2022
Żabka liczy już 8500 sklepów

zobacz więcej

Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram