Największa sieć kin w Polsce chce wejść na rynek gastronomiczny z własną marką restauracyjną.
Helios to największa sieć kin w Polsce pod względem liczby obiektów - obecnie działa 44 kin, posiadających łącznie 241 ekranów i ponad 49 tys. miejsc. Spółka prowadzi swoją działalność głównie w miastach małej i średniej wielkości, ale jej kina są również obecne w największych aglomeracjach Polski, m.in. w Łodzi, Gdańsku, Poznaniu i Wrocławiu.
Jak dowiedział się portal franczyzawpolsce.pl, Helios planuje wyjść poza swoją branżę i wraz ze wspólnikami stworzyć sieć restauracyjną. Jednak, aby rozpocząć działania, firma musi uzyskać zgodę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Wniosek o możliwość koncentracji został już złożony.
- Zgłoszona transakcja dotyczy utworzenia wspólnego przedsiębiorstwa przez Helios z siedzibą w Łodzi oraz dwóch przedsiębiorców będących osobami fizycznymi, które prowadzą działalność w zakresie doradztwa. Celem utworzenia wspólnego przedsiębiorstwa jest stworzenie koncepcji, prowadzenie oraz rozwijanie w Polsce nowej sieci gastronomicznej – poinformował UOKiK.
Helios jest częścią Grupy Agora, jednej z największych spółek medialnych w Polsce, działającej w segmencie prasy (wydawca m.in. Gazety Wyborczej i czasopism), reklamy zewnętrznej (lider rynku - AMS), internetu (grupa Gazeta.pl), radia (stacje radiowe: Radio TOK FM, Radio Złote Przeboje, Radio Pogoda i Rock Radio) i telewizji (współwłaściciel kanału filmowego Stopklatka TV).