Obroty Grupy Muszkieterów w Polsce wzrosły o 8,5 proc.

Autor: Redakcja
Kategoria:
Foto: Grupa Muszkieterów w Polsce

Grupa Muszkieterów w Polsce, zrzeszająca przedsiębiorców prowadzących działalność pod szyldami Intermarché i Bricomarché, wypracowała w 2017 roku obroty w wysokości 7,1 miliarda złotych – to o ponad 8,5 proc. więcej niż w roku poprzednim. Systematyczny wzrost wyników Grupy to potwierdzenie stabilnej pozycji Muszkieterów na rynku i dobry prognostyk na przyszłość.

W ubiegłym roku Grupa Muszkieterów świętowała 20-lecie swojej działalności w Polsce. W tym czasie stała się istotnym graczem na rynku supermarketów spożywczych oraz dynamicznie urosła w segmencie „dom i ogród”, a także została liderem rynku przymarketowych stacji paliw. Stały rozwój Grupy Muszkieterów w Polsce jest wspierany przez inwestycje – te w u ubiegłym roku wyniosły ponad 60 mln zł., a w roku bieżącym mają wynieść ponad 100 mln zł.

Zarząd Grupy postrzega rynek handlu detalicznego w Polsce jako ukształtowany, jednocześnie oceniając, iż przy zachowaniu dotychczasowej dynamiki posiada on niezmiennie duży potencjał wzrostu.  W 2018 roku planowane jest otwarcie około 20 nowych supermarketów Bricomarché i Intermarché, a także uruchomienie kolejnych składów budowlanych Bricomarché oraz stacji paliw przy marketach Intermarché. Również w tym roku Grupa planuje prace nad stworzeniem nowej globalnej strategii marketingowej oraz nad wdrożeniem multiformatowości i rozwiązań wspierających multikanałowość.
– Rok 2017 dał nam wiele powodów do zadowolenia.  Wierzymy, że 2018 rok będzie dla nas równie udany. Przed nami czas intensywnej pracy podczas wdrażania wielu inicjatyw, które mają nas wesprzeć w osiągnięciu sukcesu m.in. w zakresie rozwoju logistyki, oferty produktowej, ale także  konceptu naszych sklepów – komentuje Marc Dherment, Dyrektor Generalny Grupy Muszkieterów w Polsce.

Wzrost obrotów Intermarché

W 2017 roku sieć Intermarché przeprowadziła kilka udanych przedsięwzięć. Jednym z kluczowych było wprowadzenie nowej marki własnej „Ulubione”, oferującej klientom sieci linię  wysokojakościowych produktów w przystępnej cenie. W ubiegłym roku sieć uruchomiła również oficjalny fanpage marki na Facebooku, dzięki któremu klienci mogą być na bieżąco z ofertą promocyjną sklepów, a także są informowani o akcjach specjalnych, promocjach i konkursach. Ponadto sieć uruchomiła nową aplikacje mobilną Intermarché Polska, poprzez którą klienci mają stały dostęp m.in. do aktualnych gazetek promocyjnych wszystkich marketów Intermarché oraz do informacji o akcjach specjalnych i atrakcyjnych rabatach.
– Biorąc pod uwagę wymagający rynek spożywczy i rosnącą konkurencję m.in. cenową, Intermarché dokonało znaczącego postępu w zakresie sprzedaży w porównaniu do sklepów tego samego formatu. Mamy pełną świadomość zarówno wyzwań, jakie polski rynek przed nami stawia, jak i możliwości, które oferuje, dlatego intensywnie pracujemy nad usprawnieniami w wielu obszarach naszej organizacji. Jestem przekonany, że ich efekty pomogą nam w realizacji ambicji związanych z wykorzystaniem potencjału wzrostowego Grupy Muszkieterów oraz umocnienia pozycji na polskim rynku supermarketów  – powiedział Marc Dherment.

Kolejny mocny rok dla Bricomarché

Uruchomiając nowy supermarket w poznańskiej Galerii Pestka, sieć Bricomarché rozpoczęła w 2017 roku realizację strategii wchodzenia do dużych miast. Bardzo dobre wyniki sklepu, powstałego w miejscu dawnego Praktikera, zachęciły sieć do kolejnych inwestycji w największych polskich aglomeracjach. W lutym 2018 roku uruchomiono kolejny Bricomarché w Poznaniu (w lokalizacji po Castoramie), a w marcu br. – we Wrocławiu.

W 2017 roku Bricomarché zajęło się również unowocześnieniem zewnętrznych stref swoich sklepów – przede wszystkim stref ogrodowych. Zainstalowano w nich automatyczne nawadnianie, wymieniono większą część infrastruktury technicznej oraz przeprojektowano alejki z roślinami. 20-procentowy wzrost sprzedaży, zaobserwowany po wdrożeniu konceptu „Profesjonalny Ogród”, wpłynął na podjęcie decyzji o modernizacji stref budowlanych w 2018 roku.

Grupa Muszkieterów, największa sieć franczyzowa w kategorii supermarketów spożywczych i typu „dom i ogród” w Polsce, jest zrzeszeniem ponad 300 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. Sieć handlowa Grupy Muszkieterów liczy prawie  380 supermarketów Intermarché i Bricomarché. W Centrali Grupy w podpoznańskim Swadzimiu, w dwóch magazynach logistycznych oraz supermarketach zatrudnionych jest aktualnie około 15 800 osób. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska. Muszkieterowie są obecni w 4 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii, Portugalii.

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram