O tym się mówi |czytaj dalej|

Autor: Redakcja
Data dodania: 16 maja 2013

Czy franczyza społeczna się opłaca?

Franczyza społeczna to pomysł rozwijany od lat w wielu krajach europejskich, a od niedawna także w Polsce. W Lublinie powstał projekt Kawiarnio-Księgarni „Spółdzielnia”, który jest wynikiem trójstronnego partnerstwa pomiędzy Programem Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju (UNDP), Miejskim Ośrodkiem Pomocy Rodzinie reprezentowanym przez Centrum Aktywności Środowiskowej oraz Wielobranżową Spółdzielnią Socjalną „Cztery Pory Roku”. Po co to wszystko? A no po to, żeby zaktywizować osoby zawodowo pomijane. Idea wzniosła i piękna, ale czy pozwoli na samodzielne funkcjonowanie kolejnych jednostek.

Więcej w numerze 2 Franczyza & Biznes - dostępny w salonach prasowych


act_04_fandb_02Polacy lubią pić kawę i masowo odwiedzają modne miejsca, gdzie przy kubku gorącego napoju mogą poczytać gazetę, porozmawiać o interesach lub spotkać się z przyjaciółmi. Choć ta tendencja powoli się zmienia (wg najnowszych badań co drugi Polak deklaruje, że odwiedza kawiarnie rzadziej niż trzy lata temu – dotyczy to szczególnie mniejszych miast) prowadzenie własnej kawiarni może się nadal opłacić. W końcu zarówno zagraniczne jak i polskie sieci rozwijające się za pomocą franczyzy stawiają w 2013 roku na dalszy rozwój. Przy kubku kawy u siebie w kawiarni? Czemu nie!
 

Quote 1
Więcej w numerze 2 Franczyza & Biznes - dosrępny w salonach prasowych 

 

 

Aroma Expresso Bar przynosi zyski na całym świecie

Lokal Aroma Espresso Bar przy ulicy Kruczej w Warszawie. Za oknem wreszcie ciepły i słoneczny dzień. Na stoliku dobra kawa i obfite śniadanie. W takich okolicznościach Shay Cohen – CEO Aroma Poland przekonuje nas o unikalności konceptu i oferty franczyzowej Aroma oraz o planach rozwoju sieci w Polsce. Co, zdaniem Cohena, wspólnego ze sobą mają franczyza i maraton? Warto dowiedzieć się o tym czytając wywiad.

Więcej w numerze 2 Franczyza & Biznes - dostępny w salonach prasowych


Ostatni dzwonek na własną lodziarnię

Wzmożony ruch w lodziarniach trwa w Polsce od kwietnia do września, przy czym najgorętsze dla branży miesiące przypadają na okres letni. Sezon trwa, ale jego szczyt zostanie osiągnięty dopiero w wakacje. Czy warto pospieszyć się i otworzyć lokal w oparciu o sprawdzony system franczyzowy? Co należy wiedzieć przed przystąpieniem do działania? Rozwiewamy wszelkie wątpliwości.

 


 

Cartridge World istnieje tylko na papierzeZostała marka, zdezorientowani franczyzobiorcy, którzy coraz częściej dokonują rebrandingu i mnóstwo długów, które narobił ostatni operator konceptu. Jak to się stało, ze firma, która jeszcze kilka lat temu prężnie rozwijała swoją sieć w Polsce nagle, w zagadkowy sposób zniknęła?

 

 

 

 


Apteka we franczyzieApteka we franczyzie – biznes nie tylko dla farmaceutów

Rynek apteczny w Polsce poddawany jest dynamicznemu procesowi zamknięć, przejęć i otwarć nowych placówek. Patrząc na statystyki trudno się dziwić – 13 687 aptek to stan z końca 2012 roku. Gdy dodamy do tego fakt, że jedna apteka przypada na 2,8 tys. mieszkańców (średnio w UE ta liczba wynosi 3,5 – 4 tys.) to wychodzi na to, że przed inwestycją w ten biznes, warto zastanowić się nad przystąpieniem do jednej z sieci franczyzowych.

Ustawa refundacyjna uderzyła w apteki

Wejście w życie ustawy refundacyjnej w styczniu w 2012 r. wywołało prawdziwą rewolucję na rynku farmaceutycznym w Polsce. Apteki walczą o przetrwanie, i choć wiele wskazuje na to, że do końca roku sytuacja na tym specyficznym rynku poprawi się, nie należy spodziewać się szybkiego powrotu do najlepszych dla farmaceutów czasów.

Apteka we franczyzie – biznes nie tylko dla farmaceutów
 
Rynek apteczny w Polsce poddawany jest dynamicznemu procesowi zamknięć, przejęć i otwarć nowych placówek. Patrząc na statystyki trudno się dziwić – 13 687 aptek to stan z końca 2012 roku. Gdy dodamy do tego fakt, że jedna apteka przypada na 2,8 tys. mieszkańców (średnio w UE ta liczba wynosi 3,5 – 4 tys.) to wychodzi na to, że przed inwestycją w ten biznes, warto zastanowić się nad przystąpieniem do jednej z sieci franczyzowych.
 
Ustawa refundacyjna uderzyła w apteki
 
Wejście w życie ustawy refundacyjnej w styczniu w 2012 r. wywołało prawdziwą rewolucję na rynku farmaceutycznym w Polsce. Apteki walczą o przetrwanie, i choć wiele wskazuje na to, że do końca roku sytuacja na tym specyficznym rynku poprawi się, nie należy spodziewać się szybkiego powrotu do najlepszych dla farmaceutów czasów.
 

Hotelarze zaczęli wierzyć w siłę sieciFranczyza z grupą Orbis

 

 

 

zobacz więcej

Data dodania: 12 maja 2021
Jak wybrać kuriera dla biznesu ecommerce?
Data dodania: 12 maja 2021
Sklep na zdrowie
Data dodania: 12 maja 2021
Cechy umowy franczyzy
Data dodania: 11 maja 2021
Co nowego w świecie kryptowalut? Jak rysuje się ich przyszłość?
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram