Wzrost w oparciu o silne marki sektora modowego, poprawa efektywności działania grupy oraz usprawnienie zarządzania - to najważniejsze cele, jakie stawia przed sobą na najbliższe trzy lata nowy, dwuosobowy Zarząd spółki Gino Rossi.
Prezesem Zarządu został Paweł Kapłon od lat związany ze spółką, stanowisko Wiceprezesa objął Tomasz Gryglewski, pełniący do tej pory funkcję Dyrektora ds. Rozwoju. Maciej Fedorowicz, dotychczasowy Prezes Zarządu spółki, będący jej współzałożycielem oraz jednym z głównych akcjonariuszy, objął stanowisko Wiceprzewodniczącego Rady Nadzorczej.
- Naszym celem jest przeobrażenie Gino Rossi w nowocześnie i efektywnie zarządzaną grupę modową, której największym aktywem są silne marki – podkreśla Paweł Kapłon, Prezes Zarządu Gino Rossi. - Jesteśmy pewni, że w spółce tkwi olbrzymi, niewykorzystany potencjał. Marka Gino Rossi jest wciąż jedną z najlepiej rozpoznawalnych na rynku. Niestety, nie potwierdzają tego uzyskiwane w ciągu ostatnich okresów wyniki finansowe. Wskazują one na słabnącą kondycję biznesu obuwniczego w strukturach Grupy, przy jednoczesnej coraz większej dynamice segmentu odzieżowego. Taka sytuacja rodzi oczywiste problemy, ale jest jednocześnie dużym wyzwaniem dla ludzi z pasją i poczuciem misji, którzy tworzą obecny Zarząd – dodaje Paweł Kapłon.
Transformacja Gino Rossi
W krótkim okresie w Grupie Kapitałowej zostanie uruchomiony szeroko zakrojony program zmian, mający na celu transformację Gino Rossi. Obejmie on w szczególności główne obszary budujące wartość firmy, takie jak sieć sprzedaży, kolekcja, portfel marek, produkcja, struktura organizacyjna oraz efektywność kosztowa. Przykładem może być obszar produkcji, w którym zostanie wprowadzona silna specjalizacja przy jednoczesnym dostosowaniu mocy produkcyjnych do zweryfikowanych potrzeb naszej struktury kolekcyjnej – dodaje Tomasz Gryglewski, Wiceprezes Zarządu.
- W zarządzanym obecnie portfelu marek największy potencjał wzrostowy mają Cosimo Martinelli i Geox. Simple jest niekwestionowaną gwiazdą naszej grupy marek i bez wątpienia utrzyma pozycję lidera na krajowym rynku luksusowej odzieży damskiej, zaznaczając coraz bardziej swą obecność na rynkach zagranicznych. Celem stawianym przed marką Gino Rossi jest odświeżenie wizerunku i utrzymanie pozycji numer 1 w średnim – wyższym segmencie rynku. Grupę Modową Gino Rossi będziemy nadal rozwijać uzupełniając portfel brandów o atrakcyjne, komplementarne w stosunku do posiadanych marki – podsumowuje Paweł Kapłon.
Grupę Gino Rossi tworzą wiodące na polskim rynku modowym marki, do których należą: Gino Rossi, Geox, G&R, Vanita oraz SIMPLE i COSIMO MARTINELLI. Spółka Gino Rossi zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w 2006 roku. Na koniec września sieć detaliczna grupy liczyła 143 salony. Działało 85 sklepów Gino Rossi, 40 Simple, 7 punktów franczyzowych Geox i 11 Vanita.
Kasia Foks
18 listopada 2008 r.