Franczyzowa sieć biur nieruchomości Metrohouse wychodzi z nową inicjatywą do lokalnych pośredników. Jest to system REDS, który ułatwia współpracę międzyagencyjną. Na rozwiązaniu skorzystają agenci i ich klienci.
Całe środowisko pośredników jest zgodne co do stwierdzenia, że najbardziej skuteczną formą sprzedaży nieruchomości jest współpraca z biurem na zasadzie wyłączności. Często klienci są mylnie przekonani, że powierzenie sprzedaży wielu agencjom zwiększa ich szanse na sukces. Statystyki sprzedażowe jednak potwierdzają, że to właśnie współpraca z jednym biurem przynosi najlepsze efekty.
Umowa z klauzulą wyłączności to jednak nie wszystko. Ważne, aby o ofercie dowiedziały się inne biura nieruchomości, które będą mogły oferować nieruchomości swoim klientom.
– Dzięki temu oferta trafi do znacznie większego grona potencjalnych odbiorców, a skuteczność promowania tego typu oferty gwałtownie wzrasta. Klient dodatkowo ma świadomość, że na jego sukces sprzedażowy pracują nie tylko agenci Metrohouse, ale liczni doradcy z partnerskich agencji – mówi Piotr Jarosz, dyrektor sprzedaży Metrohouse.
Odpowiedzią na usystematyzowanie i zacieśnienie współpracy miedzy agencjami jest nowa propozycja Metrohouse – System Dystrybucji Ofert Nieruchomości REDS. Dzięki niemu oferty na wyłączność w Metrohouse będą dostępne dla wszystkich partnerów sieci, którzy podpiszą stosowną umowę o współpracy.
– Korzyścią dla biura nieruchomości będzie możliwość oferowania nieruchomości z bazy Metrohouse, a tym samym poszerzenie oferty dla swoich klientów. Oferty można też pobrać ze strony i promować z własnymi danymi kontaktowymi, a więc aktywnie wspomagać sprzedaż – kontynuuje Piotr Jarosz.
Taka forma współpracy pomiędzy agencjami doskonale funkcjonuje od wielu lat na rynku węgierskim, gdzie została wprowadzona przez sieć Duna House. Obecnie system współpracy liczy kilkaset doradców i dla większości z nich jest stałym elementem codziennej pracy z klientami.
Przystąpienie do systemu REDS jest bardzo proste. Wystarczy wypełnić odpowiedni formularz na stronie Metrohouse, podpisać otrzymaną umowę o współpracy i korzystając z nadanego numeru Partnera REDS zalogować się na stronę otrzymując dostęp do funkcji zarezerwowanych dla współpracujących agencji.
– Zależało nam, aby współpraca była jak najbardziej przejrzysta dla naszych partnerów, dlatego zarówno umowa, schemat współpracy i rozliczeń zostały opracowane w taki sposób, aby naprawdę zachęcał agencje do kooperacji, dostarczając im dodatkowe narzędzie sprzedaży – wyjaśnia Piotr Jarosz.
Dodaje, że partner ma pełną jasność odnośnie finansów, a podział wynagrodzenia odbywa się na zasadach identycznych, jak w przypadku partnerów franczyzowych Metrohouse. Rozliczenia między agencjami często stanowią poważny problem w relacjach między biurami nieruchomości, dlatego pełna transparentność w tym temacie sprawi, że system REDS ma duże szanse na zdobycie popularności wśród pośredników.