Nowy rok, nowa nazwa

Autor: Redakcja
Data dodania: 2 stycznia 2017
Kategoria:
Foto: Circle K
Firma Circle K Polska ma doświadczenie w tego typu operacjach.

Nowy rok przyniesie zmiany na polskim rynku stacji paliwowych. Kanadyjska firma Alimentation Couche-Tard, do której od czerwca 2012 r. należy sieć stacji paliwowych Statoil, w maju 2017 roku rozpocznie rebranding wszystkich swoich placówek na Circle K.

Plany spółki zakładają, że wymiana szyldów potrwa rok, co oznacza rebranding ok. 30 stacji miesięcznie. Firma Circle K Polska ma doświadczenie w tego typu operacjach. Pierwsze stacje Circle K są już otwarte w Skandynawii.

Jak powiedziała nam Krystyna Antoniewicz-Sas, Manager Communication w firmie Circle K, na koniec grudnia br. sieć Statoil w Polsce liczyła 353 stacje. Wśród nich jest 78 stacji franczyzowych działających pod szyldem Statoil. Wszystkie stacje franczyzowe Statoil należą do segmentu Premium.

Firma Circle K Polska (dawna nazwa: Statoil Fuel & Retail Polska) rozwija sieć stacji franczyzowych od 2004 roku. Oferta franczyzowa firmy skierowana jest do właścicieli prywatnych stacji, jak również do tych, którzy gotowi są do zainwestowania we własną stację paliw. Nasza firma  jest otwarta na nowych franczyzobiorców pod warunkiem, że lokalizacja nowej stacji da gwarancję zwrotu zainwestowanych środków. Główne kryteria wyboru przyszłych stacji franczyzowych to: dobra lokalizacja i zapewnienie odpowiedniego poziomu sprzedaży paliw. Od franczyzobiorcy firma oczekuje przestrzegania zasady wyłączności zakupu paliw oraz stosowania określonych standardów odnośnie sposobu prowadzenia stacji – mówi Krystyna Antoniewicz-Sas.

Dodaje, że zaletą formuły franczyzowej firmy jest jej przejrzystość. Umowa jest kompleksowa, dzięki czemu partnerzy mają pełną jasność odnośnie praw, jakie im przysługują i obowiązków, które się z tym wiążą. Umowa franczyzy dotyczy zarówno prowadzenia części paliwowej stacji, jak i sklepu przy stacji.

Zakładamy, że minimalny czas trwania umowy to 5 lat, ale z punktu widzenia klienta stacji i ciągłości oferty ten okres powinien być dłuższy. Z tym, że po 5 latach jest to autonomiczna decyzja franczyzobiorcy czy chce dalej z nami współpracować czy nie. Ponad 90% umów franczyzowych jest przedłużana przez strony po zakończeniu pierwotnego okresu obowiązywania. Na popularność franczyzy stacji paliw - niezależnie od sieci - ma wpływ obecność szarej strefy, czyli nielegalnego wprowadzania do sprzedaży paliw bez opłaconych podatków i akcyzy, tańszych od oferowanych legalnie. Właściciele stacji paliw zastanawiają się nie tylko czy podjąć współpracę z wiodącymi sieciami koncernowymi, ale czy w ogóle prowadzenie stacji paliw ma jeszcze ekonomiczny sens – kontynuuje Krystyna Antoniewicz-Sas.

Zdaniem przedstawicielki Circle K, w 2017 roku ważne znaczenie dla branży będzie miało działanie „Pakietu paliwowego" wprowadzonego w sierpniu 2016 roku i jego wpływ na ograniczenie szarej strefy. Z kolei, bezpośrednio dla firmy Circle K największe znaczenie ma zmiana brand’u na stacjach.

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram