Partner - tak nazywa się nowa oferta sieci Chata Polska, skierowana do franczyzobiorców. To w zasadzie "franczyza na próbę", może ona trwać maksymalnie rok. Oferta praktycznie nie wymaga inwestycji.
Nową formę współpracy poznaliśmy podczas trwającego właśnie Forum Franczyzy. Przedstawiła ją dyrektor ds. wsparcia i rozwoju sieci franczyzowej, Helena Rumińska. - To najprostsza forma współpracy, praktycznie nie wymaga inwestycji. Chodzi o to, by niezdecydowany partner mógł poznać korzyści płynące ze współpracy z Chatą Polską - mówi Helena Rumińska.
Według założeń partnerstwo w tej formie może trwać maksymalnie rok. Po tym okresie franczyzobiorca powinien określić, czy chce dalej pracować pod szyldem Chaty Polskiej i w jakim modelu franczyzowym. Do wyboru ma 3 obecnie istniejące pakiety - VIP, Premium i Standard. Różnią się głównie rodzajem wsparcia udzielanego przez sieć.
Chata Polska ostatnio mocno rozbudowała dział marketingu, który dba m.in. o komunikację z klientem. Jej elementami są zarówno gazetki promocyjne sieci, jak i billboardy z aktualną ofertą, które można obecnie znaleźć przed każdym sklepem Chaty Polskiej.
Sieć oprócz rozwoju marek własnych, skupia się również na zwiększeniu roli produktów świeżych w ofercie handlowej sklepów. Obecnie produkty świeże stanowią ok. 30% oferty. Specjalnie zatrudnieni opiekunowie mają zapewnić zwiększenie tego odsetka, szczególnie w przypadku wędlin. Ich zadaniem jest m.in. szkolenie partnerów i wspomaganie aktywnej sprzedaży.