Nowy koncept w segmencie „dla domu”

Data dodania: 12 maja 2016
Kategoria:
Foto: Komfort

Największa polska sieć na rynku aranżacji podłóg wprowadziła nowy model franczyzy depozytowej. Teraz, aby wejść w biznes pod szyldem Komfort, wystarczy dysponować lokalem o powierzchni od 250 do 400 m² oraz kapitałem 50 tys. zł netto. 

Resztę kosztów związanych z wyposażeniem i zatowarowaniem sklepu ponosi franczyzodawca. A sklep aranżowany jest zgodnie z nowymi standardami.

Wyeliminowaliśmy wiele niedogodności, które są chlebem powszednim w tradycyjnym biznesie, m.in. wysoką inwestycję początkową, finansowanie zatowarowania, kredyty kupieckie oraz niesprzedane końcówki kolekcji. To centrala jest właścicielem asortymentu do momentu, kiedy trafi on w ręce klienta. Dzięki temu zmniejszyliśmy do minimum ryzyko błędów możliwych do popełnienia przez franczyzobiorcę” – mówi Michał Stemplewski, menedżer klientów kluczowych sieci Komfort, który odpowiada za rozwój franczyzy.

Jak wyglądają szczegóły oferty marki?

Oferta skierowana jest do osób, które dysponują dobrze zlokalizowanymi lokalami - najlepiej własnymi, o powierzchni minimum 250 m². Idealnym miejscem dla sklepów Komfort są miasta powyżej 30 tys. mieszkańców. Szczególnie przychylnie sieć patrzy na lokalizacje w skupiskach innych obiektów handlowych, które generują ruch klientów.

Ze względu na gabaryty oferowanych produktów, istotny jest również łatwy dostęp do parkingu. Z tego samego powodu salony Komfort powinny być lokalizowane na parterze. Atutem jest również doświadczenie zawodowe partnera, zbieżne z profilem działalności firmy: sprzedaż, obsługa klienta czy prace wykończeniowe.

Dochody partnera z kilku źródeł

Franczyzobiorca wynagradzany jest prowizyjnie za sprzedaż zarówno towaru, jak i usług związanych m.in. z montażem czy sprzedażą ratalną. Co ważne, w skład wynagrodzenia wchodzą prowizje od sprzedaży w salonie, jak i od zamówień składanych online, które dany sklep realizuje.
Może również liczyć na premie za wzorcowe zarządzanie biznesem.

Pomagają w tym szkolenia, z których korzystają zarówno partnerzy, jak i ich pracownicy. Komfort uczy w nich technik efektywnej sprzedaży i obsługi klienta, procedur związanych z prowadzeniem sklepu oraz przekazuje informacje o oferowanych produktach. Wszystko odbywa się online, bez konieczności opuszczania sklepu.

Obowiązki i standardy

Jakie są obowiązki franczyzobiorcy? Przede wszystkim ponosi on odpowiedzialność za sprzedaż produktów w sklepie oraz dba o profesjonalną obsługę klienta – doradztwo, dostawę zakupionego towaru do odbiorcy i montaż pokryć podłogowych. W każdej placówce obowiązują jednakowe standardy sprzedaży, które firma regularnie kontroluje.

Profesjonalna obsługa klienta to jeden z wyróżników marki Komfort, dlatego klient ma być wszędzie obsługiwany tak samo dobrze. To jeden z istotnych czynników, który pozwala zagwarantować partnerom, jak i firmie odpowiednio wysokie obroty.

Wsparcie marketingowe

Oprócz szkoleń, Komfort wspiera partnerów m.in. działaniami marketingowymi, realizowanymi zarówno na poziomie lokalnym, jak i w skali całego kraju. Oferta Komfort promowana jest w kampaniach telewizyjnych, radiowych, w prasie i Internecie.

Jesteśmy obecni wszędzie tam, gdzie klienci mogą poszukiwać inspiracji i informacji o podłogach – na portalach i w magazynach budowlanych, wnętrzarskich, a także kobiecych, bo jak wynika z badań to panie są głównym decydentem i inspiratorem zakupów do domu, w mediach społecznościowych (Facebook, YouTube), w gazetkach dystrybuowanych bezpośrednio do ich domów. Pokazujemy trendy, podpowiadamy i doradzamy, ale także docieramy z komunikatem na temat najlepszych cen” – kontynuuje Michał Stemplewski.

Sieć stawia również na wielokanałowy kontakt z klientem. Klienci często przed wizytą w sklepie przeglądają ofertę online. Teraz interesujące ich produkty mogą zapisać w koszyku, a następnie szybko odtworzyć je na ekranie dotykowym, który jest elementem wyposażenia każdego nowego sklepu. To znacząco skraca czas poszukiwań, a tym samym ułatwia i zakupy, i pracę doradców.

I w drugą stronę - klient za pomocą ekranu dotykowego może zapisać produkty, które spodobały mu się w sklepie, a następnie kupić je online. Dostarczy mu je najbliższy sklep. Dla klienta to wygoda, a dla partnerów franczyzowych dodatkowe źródło dochodu, generowane z zakupów online. 

Nowy wystrój sklepów

Komfort wprowadził również nowe standardy w zakresie wystroju sklepów. Projekt, w oparciu o który są tworzone, otrzymał nagrodę Best Shop Concept 2015 w kategorii „Remodeling”. Nowe sklepy utrzymane są w bieli i szarościach, dzięki czemu jest nowocześnie i elegancko, ale i przyjaźnie. Mają przejrzysty i funkcjonalny układ.

Wnętrza podzielono na strefy produktowe, zadbano o odpowiednią ekspozycję towarów (łatwy dostęp, dobra widoczność), a także praktyczne udogodnienia dla klientów. Są tam specjalne stanowiska i plansze edukacyjne, na których można poznać oraz porównać cechy i właściwości produktów (m.in. sploty wykładzin, parametry paneli poszczególnych klas).

Więcej szczegółów na temat współpracy z Komfort znajduje się w naszej bazie systemów franczyzowych.

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design