Nowy gracz w polskim sektorze bankowym

Autor: Redakcja
Data dodania: 25 kwietnia 2008
Kategoria:
Liczne informacje na temat nowej instytucji mającej powstać w najbliższym czasie na polskim rynku bankowym pojawiały się w różnego rodzaju mediach już od dłuższego czasu. Przełomowym jednak momentem był 18 kwietnia tego roku, kiedy to Komisja Nadzoru Finansowego wydała Grupie Carlo Tassara zezwolenie na utworzenie ALIOR BANKU.

Pod taką właśnie nazwą, zgodnie z tym, co mówią przedstawiciele Grupy Carlo Tassara, już w drugiej połowie roku zaczną funkcjonować nowe placówki. Centrala Banku będzie umiejscowiona w Warszawie, a zaplecze techniczne i operacyjne zostanie zlokalizowane w Krakowie.


Stylizowany Anioł – Ochrona i Bezpieczeństwo.
ALIOR BANK zaprezentował już również swoje logo. Składa się ono z dwóch kwadratów symbolizujących doskonałość oraz partnerskie relacje między klientami a bankiem. Na jednym z nich widzimy stylizowanego Anioła, który ma symbolizować ochronę i bezpieczeństwo. Stylizacja znaku, nawiązująca do grafiki banknotów czy papierów wartościowych, daje wrażenie wiarygodności, użyte kolory (złoty żółty i burgund), czcionka, jak i ogólna forma logotypu sprawiają, że kojarzy się dostojnie i elegancko,  a całość wzbudza zaufanie.
Logo ALIOR BANKU zostało zaprojektowane przez White Cat Studio, firmę specjalizującą się w projektowaniu systemów identyfikacji wizualnej firm i marek.

Ludzie – najlepsi z najlepszych.
We wrześniu 2007 roku rozpoczęły się prace związane z uruchomieniem banku. Wtedy też rozpoczęła się rekrutacja pracowników. Początkowo byli to oczywiście głównie specjaliści zajmujący się tworzeniem projektu, następnie kadra menedżerska, która na chwilę obecną jest już praktycznie skompletowana. „Zamierzamy pozyskać najlepszych specjalistów na rynku – mówi Aleksandra Krakowiak szefowa HR ALIOR BANKU na stronach portalu www.e-biznes.pl – Dlatego poza pensją zasadniczą przewyższającą o 30-40% średni poziom wynagrodzeń w sektorze, proponujemy unikalny system motywacyjny promujący innowacyjność i przedsiębiorczość. Wybrana jest już większa część przyszłej kadry kierowniczej. Są to osoby dobrze znane wśród polskich bankowców. Możemy być dumni z naszego zespołu.”
ALIOR BANK stawia jednak nie tylko na bankowców zatrudnionych w rodzimych instytucjach. Prowadzona jest także rekrutacja polskich specjalistów pracujących obecnie poza granicami Polski, głównie w Wielkiej Brytanii, Irlandii czy Stanach Zjednoczonych. Według Aleksandry Krakowiak w strukturach Banku już w tej chwili pracują osoby, które zdecydowały się na powrót do kraju.
Dział HR nie zapomniał również o kobietach z dziećmi, studentach oraz osobach niepełnosprawnych, do których kieruje swoją ofertę elastycznego czasu pracy.
W momencie otwarcia pierwszych placówek bank będzie zatrudniał 800 osób, na koniec 2008 roku 1000, a docelowo – w perspektywie 3 lat – aż 3500 pracowników.

Plany na przyszłość.
Rozpoczęcie działalności bankowej planowane jest na drugą połowę 2008 roku. W pierwszym etapie otwartych zostanie 80 placówek bankowych, skupionych w 10 regionach, w 50 największych miastach oraz 8 centrów biznesowych.
W ciągu najbliższych 3 lat ALIOR BANK zamierza pozyskać od 2 do 4% udziałów w rynku oraz zdobyć  zaufanie około miliona klientów. Docelowo bank planuje otwarcie 200 oddziałów oraz 400 agencji. „Będzie bankiem uniwersalnym w pełnym tego słowa znaczeniu, czyli takim, który nie segmentuje klientów ani nie szuka sobie rynkowych nisz, ale dysponuje pełną ofertą dla detalu oraz małych i średnich przedsiębiorstw, łącznie z leasingiem i factoringiem. Wprowadzimy wiele nowatorskich produktów i rozwiązań, ale tradycyjnych produktów też nie będziemy musieli się wstydzić”  – mówi na łamach „Pulsu Biznesu” Wojciech Sobieraj Prezes ALIOR BANKU.

Mocne strony.
ALIOR BANK jest największą od 30 lat tego typu inwestycją w Europie oraz jedną z największych bezpośrednich inwestycji w Polsce. Od samego początku znajdzie się wśród 10 największych banków w Polsce pod względem wielkości kapitałów własnych. W skład Zarządu, który zajmie się kierowaniem bankiem wejdą: Prezes - Wojciech Sobieraj (człowiek odpowiedzialny za sukces bankowości detalicznej BPH) oraz wiceprezesi: Cezary Smorszczewski (do niedawna wiceprezes PKN Orlen, wcześniej w zarządzie Pekao), Krzysztof Czuba i Niels Lundorff (byli menedżerowie z BPH).

Czy rzeczywiście zanosi się na jeden z największych debiutów bankowych w Polsce? Czy 400 milionów euro, które będą zainwestowane w rozwój nowego banku nie okażą się pieniędzmi wyrzuconymi w błoto?  Wielu analityków zajmujących się sektorem bankowym zastanawia się, czy jest jeszcze miejsce na tak dużego gracza, gdzie kończy się chłonność tego sektora i jak rozłożą się siły po okresie intensywnego rozwoju bankowych sieci franchisingowych, agencyjnych czy partnerskich, które aktualnie już działają lub są właśnie na etapie wchodzenia na rynek.
Cóż, z całą pewnością czas odpowie nam na te pytania.

Katarzyna Strzyż, 25 kwietnia 2008 r.


Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram