Na polskim rynku odzieżowym pojawił się nowy gracz – sieć sklepów Madonna. Jest to niemiecka marka odzieży dla kobiet, które stawiają na nowoczesny wygląd i nietuzinkowy styl.
Sieć Madonna powstała w 1998 roku, a na polskim rynku zagościła w roku 2002. Początkowo jako sieć dystrybucyjna, w szybkim czasie przekształciła się w sieć partnerską. Obecnie generalnym przedstawicielem na nasz kraj jest MF Service, firma z Bielsko-Białej, zajmująca się rozwojem sieci i dystrybucją odzieży. Marka w swojej ofercie posiada 14 kolekcji w roku, z czego dwie to kolekcje bazowe (głównie zimowe i letnie), pozostałe 12 to kolekcje uzupełniające, jak również akcesoria, tym bielizna i biżuteria.
Sieć rozwija się jako system partnerski, a główne wymagania, jakie centrala sieci stawia kandydatom to lokal w strategicznym handlowym miejscu o powierzchni 50m2-100m2, w mieście powyżej 50 tysięcy mieszkańców. MF Service stawia również wymagania by kandydaci interesowali się branżą odzieżową i mieli odpowiednie zaplecze finansowe.
Obecnie niemiecka sieć liczy 15 sklepów własnych oraz 37 sklepów partnerskich. W Polsce jest 7 sklepów partnerskich (m.in. w Białymstoku, Sanoku, Tarnowie) oraz 43 sklepy multibrandowe, działające na zasadzie licencji dystrybucyjnej.
Plany MF Service na najbliższy rok to umocnienie wizerunku marki w Polsce, otwarcie pierwszych salonów firmowych w Polsce oraz kolejne salony partnerskie.
Mimo, iż branża odzieżowa to około 20% rynku wszystkich systemów sieciowych zainteresowanie nie słabnie. Jak wynika z raportu opracowanego przez Akademię Rozwoju Systemów Sieciowych, Polacy coraz więcej pieniędzy przeznaczają na ubrania i dodatki, stąd też sklepów, w których mogą dokonywać zakupów stale przybywa. W siłę rosną zarówno duże zachodnie sieci, jak i mniejsze rodzime marki, które decydują się na rozwój poprzez franczyzę. Franczyzodawcy jednak coraz częściej skarżą się nie na brak zainteresowania ze strony kandydatów na partnerów, tylko na brak odpowiednich powierzchni handlowych. Publikowane obecnie dobre wyniki finansowe takich spółek giełdowych za rok 2007 wskazują na dalszy rozwój branży odzieżowej. Przy tak dobrej koniunkturze i warunkach, jakie panują na rynku, przedstawiciele firm odzieżowych podkreślają, że w najbliższych latach należy się spodziewać dalszej ekspansji zachodnich marek, jak i mniejszych polskich sieci.
Kamila Kierzek, 4 lutego 2008