Nowości w sieci Ziebart

Autor: Redakcja
Kategoria:
Foto: Ziebart

Ziebart wprowadza nowe zasady inwestycji i współpracy w ramach systemu franczyzowego. Nowością są przede wszystkim niższe koszty inwestycji i utrzymania biznesu.

– Oferujemy partnerom elastyczny model współpracy. Licencjobiorcy mogą decydować o wielkości salonów oraz zakresie oferowanych usług detailingowych – mówi Bartosz Liszkowski, prezes Ziebart Polska. Aktualnie firma umożliwia otwarcie salonu już za 10 tys. zł netto w mieście od 100 tys. mieszkańców. Do tego należy doliczyć wydatek na sprzęt, narzędzia, środki i płyny niezbędne do realizacji usług, czyli ok. 40 tys. zł netto. Zakupy w tej cenie starczają jednak na cały rok. – Działalność można prowadzić w garażu lub w podobnym pomieszczeniu. Lokal musi być ogrzewany i zamknięty. Wymagana wielkość powierzchni użytkowej to co najmniej 40 – 50 m2 oraz 20 m2 recepcji – mówi Bartosz Liszkowski. Jak twierdzi prezes Ziebarta, miesięczny obrót w tego typu placówce wynosi ok. 16 tys. zł netto. Po odliczeniu stałych kosztów, zysk kształtuje się na poziomie ok. 7 tys. zł netto. – W takim punkcie oferujemy podstawowy zakres usług, czyli ultrapedantyczne czyszczenie auta w środku i na zewnątrz, powłoki ochronne na lakier i felgi oraz impregnaty wnętrza. Istnieje jednak możliwość rozszerzenia oferty o folie ochronne, przyciemniające i kolorowe – mówi Bartosz Liszkowski. Co prawda, ze względu na zakup dodatkowych narzędzi i materiałów trzeba wówczas liczyć się z nieco większymi kosztami inwestycji, ale wydatek rekompensują większe obroty (48 tys. zł netto) i ostatecznie zysk (20 460 tys. zł netto). Podane kwoty pochodzą jednak z jednego źródła dochodu, czyli z obsługi klienta detalicznego. Jak twierdzi Bartosz Liszkowski, franczyzobiorcy Ziebarta mogą zarobić o wiele więcej. Wszystko zależy od ich aktywności i zaangażowania. Klientami firmy, oprócz pojedynczych kierowców są też bowiem korporacje oraz tzw. sektor automotiv, czyli dealerzy, komisy i serwisy samochodowe. – Żadna inna firma w Polsce, oprócz Ziebarta nie oferuje klientom komercyjnym usług detailingowych. Warto więc wykorzystać niszę, która pojedynczemu licencjobiorcy może w miesiącu wygenerować kilkadziesiąt tysięcy dodatkowego obrotu. Co więcej, współpraca z korporacjami przyciąga też ich pracowników, poszerzając Ziebartowi wolumen klientów detalicznych – mówi Bartosz Liszkowski.
Partnerzy Ziebarta mogą posiadać też kilka placówek w jednym mieście, otrzymując tam wówczas wyłączność na biznes pod szyldem Ziebarta. – Np. w Krakowie jest miejsce na ok. 7 salonów Ziebarta. Licencjobiorca, który dysponuje odpowiednią kwotą może otworzyć wszystkie placówki i w ten sposób być jedynym naszym partnerem w stolicy Małopolski. – mówi Bartosz Liszkowski.  

W ramach współpracy franczyzowej amerykańska firma oferuje licencjobiorcom pomoc w przygotowaniu biznesplanu, w rekrutacji pracowników, regularne szkolenia techniczne i biznesowe dla całej załogi, pomoc w ocenie potencjału lokalizacji oraz bieżące wsparcie w trakcie prowadzonej działalności. Umowa franczyzowa podpisywana jest na okres 5 lat z możliwością przedłużenia.

Ziebart istnieje na światowym rynku od ok. 60 lat. Wywodząca się z USA firma posiada w 33 krajach ponad 1 tys. punktów. W Polsce docelowo ma powstać 50 salonów Ziebart, natomiast do końca roku prawdopodobnie zostanie otwartych 3-5 placówek.

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram