Początek 2011 roku przyniósł wiele zmian w asortymencie. W lutym Fornetti wprowadziło nową, udoskonaloną recepturę ciasta strudelków, dzięki czemu dłużej zachowuje ono świeżość. Poprawie uległa także jakość nadzienia - obecnie żaden z produktów nie zawiera sztucznych barwników. Także w lutym do sprzedaży trafiły muffiny w trzech smakach (wanilia, jagoda oraz podwójna czekolada). A w planach jest wprowadzenie kolejnych smaków.
Natomiast od kwietnia firma rozpoczęła sprzedaż słonych przekąsek. Wśród nich są przekąski mięsne, takie jak przysmak gyros i przysmak z serem i szynką, a także produkty wegetariańskie - pieróg ruski oraz pieróg ze szpinakiem. Obecnie w punktach prowadzone są działania promujące nowe słone przysmaki.
Do sieci cały czas dołączają także nowe punkty, w każdym miesiącu przybywa ich kilka. Od początku roku Fornetti pojawiło się w markecie Carrefour w Chojnicach, Tesco w Olsztynie, w CH w Nadarzynie k. Warszawy, Makowie Mazowieckim, CH Korona we Wrocławiu, a także w Krośnie, Mirosławcu i Kaliszu. Inwestycja we własny punkt Fornetti to ok. 40-60 tys. zł.
Sieć rozwijana jest w Polsce już od ponad 10 lat. Większość minipiekarni połączonych z kawiarenkami należy do franczyzobiorców. Rozszerzanie oferty punktów, słynących głównie z francuskich ciasteczek, pomaga im zwiększać sprzedaż. Wprowadzane nowości mają bowiem służyć lepszemu dopasowaniu oferty do zmieniających się gustów i oczekiwań klientów.
JCB