Nowe trendy w visual merchandisingu.

Autor: Redakcja
Data dodania: 14 maja 2008
Kategoria:
emon.jpg
Visual merchandising, tak jak każda dziedzina współczesnego życia, podlega różnorodnym trendom i nurtom, które zmieniają się sezonowo. Bogactwo tendencji jest wynikiem ogólnie panującej mody na dane przedmioty, kolory i faktury oraz spowodowane jest szybkim rozwojem technologii. Należy jednak pamiętać, że visual merchandising polega na kreatywności, a zatem liczy się przede wszystkim dobry pomysł. Nie warto ślepo i bezmyślnie podążać za trendami.

Rozpoczął się sezon wiosenny i na witrynach sklepowych pojawiły się wiosenne, kolorowe akcenty - kwiaty, drzewa, manekiny ubrane w zwiewne sukienki z najnowszych kolekcji. Restauracje i kawiarnie rozpoczęły już „działalność ogródkową”, a super i hipermarkety przystąpiły do akcji „wielkie grillowanie”. Ale czy tylko? Otóż nie! Wiosna przyniosła ze sobą nowe, bardzo ciekawe i oryginalne rozwiązania wizualne do stosowania w visual merchandisingu.
Po pierwsze światło. 
Na targach Euroshop w Dusseldorfie zaprezentowana została nowa oprawa świetlna Emon. Pozwala ona na uzyskanie światła akcentującego, rozproszonego, ale umożliwia również projekcję kompozycji graficznych. Nowością jest także oświetlenie Ledowe, doskonale nadające się do kolorowego i równomiernego oświetlenia ścian.
emon.jpg
Oświetlenie jest bardzo ważną częścią w visual merchandisingu. Pozwala podkreślić ofertę asortymentową oraz stworzyć klimat sklepu. Do najważniejszych zasad dobrego oświetlenia należą: połączenie systemów zalewowych i punktowych światła, oświetlenie ważnych punktów sklepu np. strefy impulsywnej, czy oświetlenie odpowiednich grup asortymentowych np. promocji czy nowej oferty. Dodatkowo, światłem można wyodrębnić i zaakcentować obecność materiałów POS, grafik wizualnych i innych zdjęć. Ważne jest również właściwe dobranie odpowiedniej kolorystyki i natężenia światła, tak aby podkreślić atuty ekspozycji, a nie na przykład oślepić klienta.
Po drugie witryna.
Jak wiadomo, moda co parę sezonów powraca i trendy w visual merchandisingu również. Na wystawach sklepowych w ramach kampanii promocyjnych można znów spotkać żywe manekiny. Modelki w gustownych bikini czy modnych sukienkach za szklaną witryną tworzą swoiste show i rewię mody. Takie rozwiązanie wywołuje u przechodniów efekt zaskoczenia. Klient, u którego dana marka wywołała pozytywną reakcję jest bardziej skory do zakupów właśnie w sklepie tego brandu oraz zwiększa to jego skłonność do zakupów impulsowych. To, z kolei powoduje, że wartość koszyka zakupowego wzrasta, czyli visual merchandising zrealizował swój cel.
Nowe spojrzenie na markety.
Nowe, wiosenne spojrzenie na wizualizację mają również hiper i super markety. Odchodzi się od koncepcji wielkich hal sprzedażowych z blachy. Markety mają coraz bardziej oryginalną architekturę, a wnętrza sal sprzedażowych coraz nowocześniejszą wizualizację. Nowe wnętrza sklepów są projektowane w przejrzysty i logicznie skonstruowany sposób, tak by zachęcały klientów do odwiedzin i ułatwiały zakupy.
nhvfj.jpg
Modyfikacji ulegają również ekspozytory. Sklepy wciąż prześcigają się w wymyślaniu nowych form ekspozycji. Displaye mają coraz bardziej oryginalne kształty, kolory, rozmiary, a wszystko to z myślą o wygodzie klienta.
scaleimage.phpm.jpg
Drogerie jak salony urody.
Coraz częściej w salonach sieci drogeryjnych klient może poczuć się jak w gabinecie kosmetycznym. Moda na oferowanie dodatkowych usług w miejscu sprzedaży ogarnęła również branżę drogeryjno-perfumeryjną. Oprócz możliwości dermo konsultacji, wykonania manicure, czy odbycia szybkiego kursu wizażu, klientów przyciąga unikatowa ekspozycja i aranżacja wnętrz, zbliżona do wystroju eleganckich salonów Spa. W tych zapraszających do wnętrza i przyjaznych klimatach tkwi oczywiście haczyk. „Rozpieszczany” przez personel (kosmetyczki, wizażystki, stylistów, sprzedawców) klient spędza w takim sklepie-salonie dużo więcej czasu, co w efekcie przynosi dużo wyższą kwotę na paragonie. Ale najważniejsze jest, aby odprężony i zadowolony z własnego wyglądu klient, chętnie powrócił do danej placówki, a także podzielił się pozytywnymi wrażeniami z innymi, nowymi,  potencjalnymi klientami sklepu.
scaleimage.phpgggg.jpg
Dlatego warto się postarać by wnętrze naszego lokalu tworzyło dogodny i przyjazny dla klienta klimat zakupów. Pamiętajmy, że „ Nie sztuką jest zachęcić klienta, żeby wszedł do naszego sklepu. Sztuką jest sprawić, żeby wracał i namawiał innych”.
Sabina Kobus , 14 maja 2008 r.

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram