Jeszcze pod koniec 2013 roku do sieci sklepów ogólnospożywczych Chata Polska przystąpiło 3 nowych partnerów - dwoje z Poznania i jeden z Zielonej Góry.
Franczyza Chaty Polskiej występuje w 4 formatach: VIP, Premium, Standard i Partner, dopasowanych do różnych potrzeb. Modele opierają się na blisko 17 latach doświadczenia we współpracy z właścicielami sklepów. Klient wybiera biznes, jaki chce prowadzić i na jakich zasadach wsparcia.
Sieć gwarantuje pomoc w planowaniu sali sprzedaży, category managementu czy merchandisingu. Prowadzi szkolenia dla pracowników i zapewnia wsparcie marketingowe. Od momentu planowania otwarcia, poprzez uroczyste uruchomienie, a następnie całoroczną aktywację sprzedaży przy wykorzystaniu narzędzi bezpośrednio dopasowanych do wielkości sklepu, jego asortymentu i specyfiki rynku lokalnego.
Główne narzędzia to gazetki promocyjne oraz materiały reklamowe w sklepach, takie jak: plakaty, foldery, ulotki oraz organizowane regularnie akcje konsumenckie: konkursy, loterie, kupony etc.
Chata Polska oferuje też korzyści finansowe w formie bonusu retrospektywnego za zakupy w hurtowniach Marol, TOP ceny, czyli korzystne warunki zakupowe. Sieć zapewnia obsługę własnego centrum dystrybucyjnego z zamówieniami i fakturami w formie elektronicznej oraz dostawami towaru kilka razy w tygodniu. Franczyzobiorca może liczyć na benefity wynikające z umów z ponad 200 producentami. Każdy punkt sprzedaży otrzymuje wsparcie opiekuna, rozbudowany pakiet szkoleń, pomoc przy aranżacji sklepu oraz silne wsparcia marketingowe. Partnerzy Chaty Polskiej sprzedają dwie marki własne: Dobra Nasza! i Spiżarnia Chaty - łącznie 160 produktów.