Nowe projekty handlowe powstaną w kolejnych dzielnicach Warszawy

Autor: Redakcja
Data dodania: 3 lipca 2014
Kategoria:
Foto: sxc.hu

Nowe projekty handlowe powstaną w kolejnych dzielnicach Warszawy; Foto: freeimages.com

Wawer, Ursynów i Wola dołączają do Białołęki i Wilanowa jako jedne z najbardziej perspektywicznych lokalizacji pod nowe projekty handlowe w Warszawie. Zapotrzebowaniu na inwestycje sprzyja wzrost siły nabywczej oraz dynamiczny rozwój rynku mieszkaniowego.

JLL, międzynarodowa firma doradcza specjalizująca się w nieruchomościach komercyjnych, instytut badawczy GfK Polonia oraz eksperci rynku mieszkaniowego z firmy REAS przedstawiają raport „Warszawski rynek handlowy: nie przegap możliwości!”. Opracowanie identyfikuje obszary o największym potencjale dla nowych inwestycji handlowych w stolicy, na podstawie danych o nasyceniu powierzchnią handlową, sile nabywczej mieszkańców, a także prognoz nowego budownictwa mieszkaniowego w perspektywie krótko- i długoterminowej, w podziale na dzielnice.

Anna Bartoszewicz-Wnuk, dyrektor działu badań rynku i doradztwa JLL podaje, że jest to druga edycja raportu.

Chcieliśmy wspólnie z naszymi partnerami merytorycznymi ponownie przyjrzeć się stołecznej mapie handlowej i określić kierunki rozwoju rynku na nadchodzące lata. Od wydania pierwszego raportu zmieniło się sporo, szczególnie w zakresie infrastruktury komunikacyjnej - otwarto nowy most Marii Curie-Skłodowskiej, autostradę A2 wraz z obwodnicami stolicy, odcinkiem drogi S8 oraz zachodniej części S2, dobiega końca budowa centralnego odcinka drugiej linii metra. W planach są dalsze inwestycje miejskie, które wpłyną na rynek mieszkaniowy, a co za tym idzie mogą także redefiniować stołeczny rynek handlowy – zauważa.

Pod względem nowej podaży warszawski rynek charakteryzował się dużą stabilnością na przestrzeni ostatnich siedmiu lat. Średnio co roku przybywało prawie 20 tys. m² powierzchni handlowej. Ostatnie duże centrum handlowe (40-80 tys. m² GLA), czyli Złote Tarasy, powstało w 2007 r., a bardzo duże (powyżej 80 tys. m² ) w 2004 r. (Arkadia). Nie oznacza to jednak stagnacji rynku, a wręcz przeciwnie w ostatnim czasie rozwijały się mniejsze formaty i centra osiedlowe czy galerie śródmiejskie. Rozwijają się również ciągi sklepów w parterach budynków mieszkalnych i biurowych, a także ulice handlowe.

Agnieszka Tarajko – Bąk, starszy snalityk rynku JLL wskazuje, że biorąc pod uwagę wszystkie stołeczne obiekty o powierzchni najmu powyżej 500 m², czyli centra i parki handlowe, centra wyprzedażowe, wolnostojące sieciowe sklepy spożywcze, ciągi sklepów w parterach budynków mieszkalnych i biurowych, sklepy meblowe, obiekty typu DIY oraz lokale przy ulicach handlowych, średnie nasycenie w Warszawie wynosi 1,151 tys. m² na 1 000 mieszkańców.

Włochy, Targówek i Śródmieście są w czołówce, głównie ze względu na koncentrację dużych obiektów handlowych. Najniższe nasycenie odnotowujemy na Bielanach, w Rembertowie i na Żoliborzu – podsumowuje Agnieszka Tarajko – Bąk.

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram