Lepione & Pieczone oraz Spice UP! To nowe sieciowe koncepty gastronomiczne, które pojawią się w tym roku na rynku.
Obydwie marki należą do spółki Sfinks Polska, zarządzającej sieciami restauracji Sphinx, Chłopskie Jadło i WOOK. Pierwsze lokale pod szyldami Lepione & Pieczone oraz Spice UP! pojawią się jeszcze w tym roku, podobnie jak i nowe pizzerie pod marką Fabryka Pizzy.
Koncept Spice Up! będzie bazować na doświadczeniach restauracji Sphinx, oferując dania kuchni świata w wybranych przez gości zestawieniach, ale w szybszej formule. Jeszcze w tym roku zostanie przekształconych część mniejszych restauracji Sphinx w koncept Spice Up!
Bezpośrednio do tradycji sieci Chłopskie Jadło będzie z kolei nawiązywał drugi koncept fast casual dining - Lepione & Pieczone by Chłopskie Jadło. Ma on łączyć tradycję z nowoczesnością, oferując zdrowe jedzenie na bazie oferty Chłopskiego Jadła. Dania będą przygotowywane na miejscu przy zapewnieniu szybkiej i sprawnej obsługi.
W ofercie Lepione & Pieczone znajdą się między innymi pierogi, kasze z pieca, podpłomyki, tradycyjne zakąski z Chłopskiej Spiżarni. Lokale te będą otwierane przede wszystkim w centrach handlowych (również na food courtach), w pobliżu centrów biznesowych, kampusów i uczelni oraz przy ulicach o dużym natężeniu ruchu, a także w pobliżu dużych osiedli.
Jeszcze w tym roku Sfinks zamierza uruchomić także restauracje pod marką Fabryka Pizzy. Grupa ma już podpisane umowy na otwarcia restauracji pod tym szyldem w Piastowie, Kołobrzegu, Zgierzu, Legionowie i Mińsku Mazowieckim, w toku negocjacji są kolejne lokalizacje. Sfinks przygotowuje się również do rozwoju konceptów Meta, Meta Disco i Funky Jim oraz prowadzi działania zmierzające do finalizacji transakcji przejęcia sieci Piwiarnia Warki. W czerwcu br. Sfinks formalnie zaakceptował ofertę Grupy Żywiec i w wyniku transakcji przejmie 67 lokali.