Nowe koncepty coraz popularniejsze w centrach handlowych

Autor: Redakcja
Data dodania: 23 września 2014
Kategoria:
Nowe koncepty coraz popularniejsze w centrach handlowych; Foto: Together

Nowe koncepty coraz popularniejsze w centrach handlowych; Foto: Together

Właściciele nowych konceptów coraz częściej decydują się na ich wprowadzenie do centrów handlowych. Potwierdzają to dane zarządu Silesia City Center, które świadczą o coraz większej aktywności najemców.

Jak podaje zarząd Silesia City Center, w obiekcie handlowym przybywa nowych konceptów. W galerii już działają pierwsze showroomy i sklepy typu concept stores. Stanowią one 5% oferty Silesia City Center. Rośnie liczba placówek tworzonych według nowych, często autorskich koncepcji. Na taki krok decydują się najczęściej właściciele sklepów w jednej lokalizacji lub dopiero tworzących się sieci.

- Niewielcy najemcy, chcąc wyróżnić się na tle oferty galerii coraz częściej poszukują bardzo indywidualnych pomysłów na swój sklep lub lokal usługowy. Tworzą więc własne modele biznesowe i koncepcje salonów, adaptując pomysły z tego, co sprawdziło się na świecie np. na popularnych ulicach handlowych w Berlinie, Warszawie czy Londynie - mówi Ewa Marcinek, dyrektor Silesia City Center.

I dodaje: - Przodują w tym przede wszystkim polscy projektanci, którzy coraz częściej do galerii przychodzą z pomysłem na pop-up store albo concept shop, zamiast zwykłego butiku. Te miejsca łączą w sobie dziś elementy sklepu, galerii sztuki, pracowni krawieckiej i pracowni projektanta. Są więc niezwykle atrakcyjne dla  galerii, ale także dla poszukującego unikalności klienta centrum - kontynuuje.

Przybywa nowych konceptów

Ewa Marcinek modę na nowe koncepty w galeriach handlowych Silesia obserwuje od 3 lat, kiedy to w obiekcie otworzył się pierwszy w regionie salon La Manii i Burberry. Jednak dopiero ostatni rok okazał się prawdziwym boomem na nowe pomysły. W maju 2013 w Silesii powstał reprezentujący wiele światowych  brandów salon optyczny Bryloownia, którego marka, nazwą nawiązująca do śląskiej gwary, została utworzona specjalnie na potrzeby lokalizacji w Silesii.

Z kolei w  listopadzie 2013 w silesii został otwarty  pierwszy w regionie i drugi w polsce concept store Together z biżuterią i ubraniami polskich projektantów, w lutym 2014 swój showroom z pracownią krawiecką uruchomiła tu marka furelle. We wrześniu zadebiutował natomiast butik Bizuu, projektantek Blanki Jordan i Zuzanny Wachowiak. W Silesii także już dwukrotnie, zorganizowano sezonowy   pop-up store  dla młodych projektantów.

Coraz ciekawsze usługi

Ale nie tylko projektanci i marki odzieżowe sięgają po tego typu rozwiązania w Silesia City Center. Także część najemców oferujących usługi. W Silesii działa już jedyny w regionie salon tajskiego masażu Thai Massage oraz pierwszy na Śląsku salon Nail Spa znanej manicurzystki Marzeny Kanclerskiej. Powstała tutaj także pierwsza w śląskim centrum handlowym kawiarnia… dla palaczy - Smoking Lounge.

- Najemcy mający nietypowe jak dla centrum handlowego usługi, także szukają oryginalnych pomysłów na swoje lokale usługowe. Efektem tego są interesujące koncepty firm z branży zdrowia i urody, a nawet z branży restauracyjnej - podsumowuje Ewa Marcinek.

INK

Dołącz do newslettera

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram