Nowa sieć vendingowa planuje szybki rozwój

Autor: Redakcja
Data dodania: 23 lutego 2011
Kategoria:
hello_coffeeHello Coffee to marka automatów, które nie tylko serwują kawę, ale także... opowiadają dowcipy i czyszczą buty. Na koniec 2011 r. w całym kraju ma działać ponad 300 takich urządzeń, połowa we franczyzie.

 

Pierwsza maszyna samosprzedająca Hello Coffee została zainstalowana w październiku 2009 r. w budynku Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego. Na koniec roku działało już 20 takich automatów, operatorem wszystkich była firma Hello Vending. W ubiegłym roku rozpoczęła ona rozwój poprzez franczyzę.

- Nasz system franczyzy dotyczy eksploatacji maszyn vendingowych pod markami Hello Coffee, Hello Snack, Hello Drink, Hello Water i Hello Help. Są to samosprzedające punkty gastronomiczne oferujące napoje i przekąski. W czerwcu ubiegłego roku sprzedaliśmy pierwszą licencję. Do końca 2010 r. nasz partner uruchomił 21 urządzeń, a teraz ma ich już ok. 40. Negocjujemy kolejne umowy, m.in. na Rzeszów, Trójmiasto i Zieloną Górę - mówi portalowi FranczyzawPolsce.pl Jacek Czauderna, prezes Hello Vending.

Franczyzobiorca, który chce nawiązać współpracę z firmą, nie musi posiadać środków na zakup maszyny. Może ją wziąć w leasing. Musi natomiast wnieść opłatę licencyjną - od 20 tys. do 50 tys. zł w zależności od obszaru, na którym planuje prowadzić działalność. W ramach tej opłaty franczyzodawca zapewnia materiały reklamowe, szkolenia handlowe i techniczne, a także wyłączność terytorialną na określonym obszarze.

- Jednocześnie ustalamy wspólnie z franczyzobiorcą, jaką ilość automatów i w jakim czasie ustawi na podległym mu obszarze. Jeśli nie dopełni tego zobowiązania, straci wyłączność terytorialną. Aczkolwiek nie przewidujemy takich problemów, gdyż szybki rozwój sieci jest w interesie także naszych partnerów. Optymalna ilość automatów, które powinien ekspoatować jeden franczyzobiorca, to ok. 50 - mówi Jacek Czauderna.

Średni miesięczny przychód z jednego automatu to ok. 1250 zł. Zyskowność kształtuje się na poziomie ok. 30-35 proc., zaś po spłaceniu leasingu (czyli po okresie 3-5 lat) - na poziomie ok. 46 proc. Oznacza to, że franczyzobiorca eksploatujący 50 automatów może liczyć na miesięczny zysk na poziomie ok. 20 tys. zł już w początkowym okresie działalności. Możliwe jest także uzyskanie dodatkowych przychodów z reklam, które mogą być emitowane na ekranach wbudowanych w automaty. Franczyzodawca zapowiada także wdrożenie kolejnych rozwiązań i usług dodanych, które umożliwią generowanie coraz wyższych przychodów.

Na koniec 2010 r. w całym kraju funkcjonowało 55 automatów własnych firmy Hello Vending oraz 21 jednostek franczyzowych. W tym roku pierwszy automat Hello Coffee pojawił się w Niemczech, w Bremen. Firma nie wyklucza dalszego rozwoju sieci za zachodnią granicą. Z pewnością będzie jednak ona przede wszystkim dalej intensywnie rozwijana na terenie całej Polski. Na koniec roku firma Hello Vending planuje mieć już 160 automatów własnych oraz 150 franczyzowych.

Joanna Cabaj - Bonicka

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram