– Kluczem do sukcesu naszych lokali było zaoferowanie klientom zupełnie nowego typu restauracji, w których posiłki sprzedaje się w systemie samoobsługowym na wagę. Dzięki temu, nie tylko odnieśliśmy sukces finansowy, ale także zdobyliśmy pozycję lidera w zupełnie nowym segmencie rynku – mówi Marzena Krupińska, dyrektor ds. rozwoju sieci Multifood STP .
O biznesowym sukcesie restauracji decyduje wiele czynników. Ważna jest lokalizacja, miła atmosfera, piękne wnętrza lokalu, ale przede wszystkim serwowane jedzenie, jego smak oraz świeżość produktów. Nie opłaca się oszczędzać na jakości potraw - klienci wcześniej czy później to wyczują i więcej nie odwiedzą takiego lokalu.
Nie bez znaczenia jest także moment, w którym rozpoczyna się działalność. Należy przy tym wziąć pod uwagę to, w jakim miejscu lokal ma zostać otwarty – w galerii handlowej czy może przy ruchliwych traktach komunikacyjnych lub istotnych dla miasta punktach (np. ścisłe centrum). Według sieci Multifood STP, która prowadzi lokale zarówno w centrach handlowych jak i poza nimi, w galeriach najlepiej jest startować w okresie przedświątecznym, bo właśnie wtedy centra handlowe odnotowują kilkukrotny wzrost liczby kupujących. Jeśli zaś lokal ma być autonomiczny, to najwłaściwsze będzie otwarcie go na lato, kiedy to branża gastronomiczna w Polsce odżywa. Otwarcie biznesu w szczycie sezonu jest o tyle istotne, że pozwoli na osiągnięcie maksymalnych zysków, co dalej przełoży się na zebranie kapitału na działalność w mniej lukratywnym okresie.
Chcąc inwestować w branżę gastronomiczną, mamy do wyboru dwa warianty: otworzyć restaurację samodzielnie lub przyłączyć się do działającej sieci. – Franczyza to dobre rozwiązanie dla osób, które nie mają doświadczenia w gastronomii, a chcą zainwestować swoje pieniądze w tym segmencie rynku – mówi Marzena Krupińska.
Multifood STP ma obecnie cztery restauracje we Wrocławiu: dwie własne i dwie franczyzowe. Codziennie każdą z nich odwiedza ok. 800 osób, niekiedy liczba gości dochodzi nawet do 1000. Plan sieci zakłada uruchomienie w tym roku 10 lokali franczyzowych (jeden już ruszył w marcu) m.in. kolejnego we Wrocławiu, a także w Katowicach, Łodzi oraz Krakowie. Za 10 lat pod marką Multifood STP ma działać już ok. 100 placówek.
JCB