Nowa restauracja w CH – przed Świętami, w mieście – na lato

Autor: Redakcja
Data dodania: 26 maja 2010
Kategoria:
multifood_STPSieć Multifood STP, która planuje uruchomić sto restauracji franczyzowych w całej Polsce, radzi, jak odnieść sukces w branży gastronomicznej.

Rynek gastronomiczny w Polsce będzie wzrastał o przynajmniej 6,5 - 7 proc. rok do roku - wynika z badań przeprowadzonych przez ekspertów firmy SMG/KRC. Myśląc o własnym biznesie, warto więc postawić na bar lub restaurację szybkiej obsługi. Na polskim rynku najchętniej inwestuje się w pizzerie i fast foody, co z kolei wskazuje na silną konkurencję w tym segmencie.

– Kluczem do sukcesu naszych lokali było zaoferowanie klientom zupełnie nowego typu restauracji, w których posiłki sprzedaje się w systemie samoobsługowym na wagę. Dzięki temu, nie tylko odnieśliśmy sukces finansowy, ale także zdobyliśmy pozycję lidera w zupełnie nowym segmencie rynku – mówi Marzena Krupińska, dyrektor ds. rozwoju sieci Multifood STP .

O biznesowym sukcesie restauracji decyduje wiele czynników. Ważna jest lokalizacja, miła atmosfera, piękne wnętrza lokalu, ale przede wszystkim serwowane jedzenie, jego smak oraz świeżość produktów. Nie opłaca się oszczędzać na jakości potraw - klienci wcześniej czy później to wyczują i więcej nie odwiedzą takiego lokalu.

Nie bez znaczenia jest także moment, w którym rozpoczyna się działalność. Należy przy tym wziąć pod uwagę to, w jakim miejscu lokal ma zostać otwarty – w galerii handlowej czy może przy ruchliwych traktach komunikacyjnych lub istotnych dla miasta punktach (np. ścisłe centrum). Według sieci Multifood STP, która prowadzi lokale zarówno w centrach handlowych jak i poza nimi, w galeriach najlepiej jest startować w okresie przedświątecznym, bo właśnie wtedy centra handlowe odnotowują kilkukrotny wzrost liczby kupujących. Jeśli zaś lokal ma być autonomiczny, to najwłaściwsze będzie otwarcie go na lato, kiedy to branża gastronomiczna w Polsce odżywa. Otwarcie biznesu w szczycie sezonu jest o tyle istotne, że pozwoli na osiągnięcie maksymalnych zysków, co dalej przełoży się na zebranie kapitału na działalność w mniej lukratywnym okresie.

Chcąc inwestować w branżę gastronomiczną, mamy do wyboru dwa warianty: otworzyć restaurację samodzielnie lub przyłączyć się do działającej sieci. – Franczyza to dobre rozwiązanie dla osób, które nie mają doświadczenia w gastronomii, a chcą zainwestować swoje pieniądze w tym segmencie rynku – mówi Marzena Krupińska.

Multifood STP ma obecnie cztery restauracje we Wrocławiu: dwie własne i dwie franczyzowe. Codziennie każdą z nich odwiedza ok. 800 osób, niekiedy liczba gości dochodzi nawet do 1000. Plan sieci zakłada uruchomienie w tym roku 10 lokali franczyzowych (jeden już ruszył w marcu) m.in. kolejnego we Wrocławiu, a także w Katowicach, Łodzi oraz Krakowie. Za 10 lat pod marką Multifood STP ma działać już ok. 100 placówek.

JCB

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

Data dodania: 11 sierpnia 2022
Ponad połowa Polaków akceptuje pracę na czarno
Data dodania: 10 sierpnia 2022
Sieć Duży Ben ma już 250 sklepów
Data dodania: 9 sierpnia 2022
Franczyza czy własny biznes?
Data dodania: 8 sierpnia 2022
Franczyza na niepewne czasy

zobacz więcej

Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram