Niemiecka marka restauracji L’Osteria planuje otworzyć swój pierwszy lokal w warszawskim Centrum Praskim Koneser latem 2023 roku. W planach jest otwarcie dziesięciu lokali w ciągu najbliższych pięciu lat.
L’Osteria jest znana w Europie z autentycznej włoskiej kuchni, rodzinnej atmosfery i unikalnego wystroju wnętrz. Marka wprowadzi do Polski wyjątkowy klimat Bella Italia, a za jej rozwój na rynku odpowiedzialny będzie partner joint venture Adam Mularuk, od lat związany z branżą gastronomiczną, reprezentujący fundusz Atena Capital.
Pierwsza L'Osteria została otwarta w Norymberdze w 1999 roku i szybko stała się restauracją polecaną wśród smakoszy. Sukces „miłego włoskiego sąsiada” zachęcił założycieli, Friedemanna Findeisa i Klausa Radera, do dalszego rozwijania tego pomysłu. Szybko rozwinęli działalność na całe Niemcy, aż do 2011 roku, kiedy to otworzyli swoją pierwszą restaurację w Austrii. Szwajcaria, Anglia, Czechy, Holandia, Francja i Luksemburg to sześć kolejnych rynków europejskich, na których są obecni. Aktualnie L'Osteria to 158 restauracji w ośmiu krajach. W marcu 2023 r. marka trafiła do portfela funduszu McWin, prywatnej firmy inwestycyjnej specjalizującej się w usługach gastronomicznych i technologii żywności.
Realizując plan ekspansji, L’Osteria dostrzegła ogromny potencjał polskiego rynku. Pod koniec 2022 roku FR L'Osteria SE podpisała umowę joint venture z Adamem Mularukiem (Atena Capital) na wprowadzenie i zarządzanie marką L’Osteria na polskim rynku. Adam Mularuk, jako Chief Franchised Brands Office w AmRest, odpowiadał za działania takich marek jak: KFC, Burger King, Pizza Hut i Starbucks w 12 krajach dla 1 800 restauracji i ponad 18 000 pracowników. W Starbucks odegrał ważną rolę w rozwoju marki – za jego kadencji liczba kawiarni wzrosła z 70 do 400 placówek w ośmiu krajach. Pracował również dla IKEA pełniąc funkcję Country Sales Director Polska, Store Directora dla placówek w Madrycie, Barcelonie, Jankach, Warszawie oraz Food Service Directora.
Z dużym optymizmem patrzę w przyszłość i na rozwój gastronomii w Polsce. L'Osteria jest rewelacyjną marką oferującą niesamowite dania i produkty kuchni włoskiej w przystępnych cenach. Naszym wyróżnikiem jest nie tylko jedzenie. Chcemy, aby każda wizyta w restauracji była dla naszych Gości fantastycznym przeżyciem, niczym wakacje we Włoszech, dlatego dbamy o najdrobniejszy szczegół. Wierzę w ten koncept i jego sukces na polskim rynku – powiedział Adam Mularuk.
Jest mi niezmiernie miło ogłosić wejście L’Osteria do Polski. Cieszymy się, że wspólnie z Adamem Mularukiem, który od razu dostrzegł potencjał marki, możemy wejść na kolejny rynek. Adam idealnie pasuje także do La Famiglia – jak określamy zespół L’Osterii - zarówno swoją osobowością, jak i wartościami, którymi kieruje się w biznesie. Jesteśmy głęboko przekonani, że znaleźliśmy doskonałego partnera i fantastycznego ambasadora L’Osterii – wyjaśnia Mirko Silz, dyrektor generalny FR L’Osteria SE.
Pierwsza restauracja L’Osteria zajmie lokal o powierzchni blisko 480 m2 w Centrum Praskim Koneser w Warszawie.
To klimatyczne miejsce, nastawione na wspólne spędzanie czasu z rodziną, przyjaciółmi lub współpracownikami. Podobną filozofię ma L’Osteria. Dlatego cieszymy się, że wzbogacimy ofertę Centrum naszą smaczną kuchnią i świetną atmosferą - mówi Adam Mularuk.