Branża jubilerska ma przed sobą dobre perspektywy. Dostrzegają to firmy zajmujące się sprzedażą biżuterii, które swój rozwój zawdzięczają franczyzie.
Według danych firmy Strategie i Biznes, popyt na biżuterię, znacznie obniżony przez recesję, która miała miejsce w ubiegłych latach gwałtownie rośnie. Do 2020 roku roczna globalna sprzedaż rzędu 148 mld euro może osiągając 250 mld euro.
Marki jubilerskie dostrzegają potencjał rynku decydując się na uruchomienie wysp handlowych albo wstawienie stoiska z produktami do drogerii lub innego sklepu z ofertą dla kobiet. Jednym z przykładów rozwoju sieci stoisk jubilerskich jest izraelska firma Magnolia Jewellery. Siłą marki jest przyjęty model biznesu: wysoka marża brutto, niskie wydatki inwestycyjne, względnie niewielkie ryzyko, efektywne systemy technologii informacyjnej i logistyki.
Założona w roku 1996, firma Magnolia stała się wiodącym sprzedawcą detalicznym biżuterii srebrnej w Izraelu. Obecnie posiada ponad 150 punktów sprzedaży na całym świecie, w tym w Izraelu, Kanadzie, Portugalii, Wielkiej Brytanii i Australii. Marka rozwija się w systemie franczyzowym i poszukuje partnerów biznesowych również w Polsce.
Jakie korzyści płyną z takiej współpracy? Z chwilą podpisania umowy franczyzowej, firma gwarantuje pomoc i wsparcie na każdym kroku. Zespół profesjonalistów służy wsparciem i radą - zapewniając wszystko, co niezbędne, by franczyzowe stoisko Magnolia przynosiło dochody, m.in.: wsparcie marketingowe, szkolenia i merchandising. Minimalna kwota inwestycji w ten biznes wynosi od 60 do 80 tys. dolarów. Jest też opłata wstępna – 20 tys. dolarów, opłata bieżąca – 7% od obrotu oraz opłata marketingowa – 1%.
INK