Po dwóch latach działalności właściciele baru z zapiekankami uruchomili ofertę franczyzy i przygotowują się do otwarcia pierwszej restauracji partnerskiej.
Na polskim rynku gastronomicznych działa ponad 100 sieci franczyzowych. Ten segment gospodarki należy do najbardziej rozwojowych, rozwijają się w nim zarówno zagraniczne, jak i polskie marki. Część z nich swój rozwój opiera o system franczyzowy, tak jak OmNomNom z Dąbrowy Górniczej.
Po dwóch latach prowadzenia restauracji własnej właściciele tej marki zdecydowali się na budowę sieci franczyzowej. Pierwszy lokal partnerski OmNomNom Zapiekanki ma być otwarty najpóźniej w styczniu 2017 roku w Katowicach.
– Obecnie załatwiamy sprawy związane z adaptacją restauracji. Nie wykluczamy, że otwarcie pierwszego franczyzowego lokalu nastąpi jeszcze w tym roku, ale z doświadczenia wiem, że grudzień to tzw. okres martwy w tym segmencie gastronomii. Dlatego, jeżeli nie zdążymy z otwarciem w listopadzie, to chciałbym, aby lokal w Katowicach rozpoczął działalność w styczniu 2017 roku – mówi nam Szymon Pieczyński, współwłaściciel OmNomNom.
Franczyzodawcy szukają też partnerów w kolejnych miastach. Potencjał rozwoju tej sieci restauracyjnej widzą m.in. Bielsku-Białej, Częstochowie, Opolu i Łodzi. Pożądane lokalizacje to lokale znajdujące się blisko centrum miasta, uczelni, miasteczek akademickich i w pobliżu biurowców.
– W lokalach istnieje też możliwość dostawy jedzenia na zamówienie. Mamy obecnie dwa samochody, jeden z nich będzie obsługiwał dostawy zamawiane we franczyzowej restauracji – dodaje Szymon Pieczyński.
OmNomNom to restauracja, która oferuje zapiekanki przygotowywane według samodzielnie opracowanych receptur. Do każdej z nich można dobrać swoją kompozycję świeżych ziół. Franczyzodawcy oferują swoim partnerom m.in. pomoc w urządzeniu lokalu, zapewniają prawo wyłączności na wyznaczonym terenie, przekazują know-how prowadzenia lokalu, oferują wsparcie marketingowe i szkolenia.
Minimalna kwota inwestycji wynosi 30 tys. zł (plus koszty remontu lokalu, w cenie jest miesiąc darmowej obsługi social media - pomoc i wsparcie w kampanii reklamowej związanej z uruchomieniem nowego lokalu, a później możliwość obsługi marketingowej za dodatkowy abonament).