Kto zostaje na food courtach

Autor: Redakcja
Data dodania: 29 czerwca 2015
Kategoria:
Foto: freeimages.com

Foto: freeimages.com

W strefach food court warszawskich centrów handlowych znajdziemy zazwyczaj bary fast food, bary z kuchnią azjatycką, włoską, meksykańską czy polską. Większość z nich działa na licencji. 

Gastronomia w centrach handlowych zdominowana jest przez międzynarodowe i krajowe sieci, które stanowią aż 87,5% wszystkich punktów gastronomicznych. Wśród najemców sieciowych znajdziemy zarówno takich, którzy posiadają globalne portfolio lokali, jak i tych, którzy działają regionalnie i prowadzą tylko kilka restauracji czy kawiarni – wynika z raportu Colliers International, który przeanalizował ofertę gastronomiczną w wybranych warszawskich centrach handlowych. Na podstawie własnych obserwacji oraz ankiety internetowej powstał raport pt. „Smaczny biznes”, analizujący dostępną ofertę oraz opinie klientów galerii na jej temat.

Nieliczni indywidualni przedsiębiorcy, którzy zdecydowali się na otwarcie restauracji i barów w warszawskich centrach handlowych oferują przede wszystkim kuchnię azjatycką i włoską.

W strefach food court warszawskich centrów handlowych znajdziemy zazwyczaj bary fast food, bary z kuchnią azjatycką, włoską, meksykańską, polską a także ryby, kebaby, sałatki i kanapki. Restauracje działające w centrach handlowych oferują przede wszystkim kuchnie: włoską, azjatycką, amerykańską, polską oraz sushi. Regularne lokale za stolikami w pasażach to także kawiarnie, lodziarnie i pijalnie czekolady. Z wysp i stoisk gastronomicznych korzystają głównie kawiarnie, lodziarnie jak i najemcy oferujący mrożone jogurty i soki.

Mimo, że oferta gastronomiczna warszawskich centrów handlowych jest w znacznym stopniu powtarzalna to spotkamy także pewne innowacje, zarówno w zakresie samej oferty, jak i formy obsługi.

Do ciekawych przykładów zarejestrowanych przez autorów niniejszego raportu należą restauracja ze zdrową żywnością Ryż Ot To w centrum handlowym Reduta, Szare Bistro w sklepie wnętrzarskim AD Loving Home w Złotych Tarasach czy zewnętrzny czasowy kompleks gastronomiczny w formie „food trucks” zorganizowany w rozbudowywanym obecnie centrum handlowym Wola Park.

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 30 listopada 2022
Polacy chcą żyć zdrowo, przedsiębiorcy mogą na tym zarobić
Data dodania: 28 września 2022
Analiza założeń do projektu ustawy o umowie franczyzy
Data dodania: 2 września 2022
Piękno i pieniądze
Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram