Nieudana próba współpracy

Autor: Redakcja
Kategoria:
Foto: Stokrotka

Planowano, że dzięki temu porozumieniu sklepy franczyzowe jednej z sieci spożywczych będą mieć lepszą ofertę. Partnerom jednak nie udało się wypracować wspólnego rozwiązania satysfakcjonującego obie strony.

Zarząd Emperia Holding, właściciel sieci marketów spożywczych poinformował, że spółka Stokrotka podjęła decyzję o rozwiązaniu porozumienia zawartego w dniu 4 maja 2015 roku, którego przedmiotem było zawiązanie spółki Polskie Supermarkety z firmą Polomarket. Rozwiązanie porozumienia nastąpiło na etapie prac koncepcyjnych przed jakimkolwiek podjęciem działań operacyjnych.

Jak podał Emperia Holding, w toku prowadzonych uzgodnień dotyczących modelu współpracy stronom nie udało się wypracować wspólnego rozwiązania satysfakcjonującego obie spółki. W opinii zarządu Stokrotki ze względu na istotne rozbieżności pomiędzy stronami realizacja założeń porozumienia nie jest możliwa ani obecnie, ani w przyszłości.

Przypomnijmy, że w połowie lipca br. UOKiK poinformował, że Polomarket i Stokrotka mają zgodę na połączenie siły i stworzenie jednej firmy. Według urzędu, transakcja nie doprowadziła by do ograniczenia konkurencji na rynku.

Wspólne przedsiębiorstwo pod nazwą Polskie Supermarkety miało być utworzone w celu koordynacji polityki zakupowej dla dwóch sieci sklepów spożywczych (m.in. prowadzić negocjacje z dostawcami, opracowywać listę zakupową i organizować bezpośredni import wybranych towarów).

Jak mówił nam wówczas Krzysztof Książek, członek zarządu i dyrektor ds. franczyzy sieci Stokrotka, spółka liczyła, że nawiązanie tej współpracy przełoży się na atrakcyjność oferty handlowej sklepów franczyzowych Stokrotka. Zgodnie z założeniami do końca 2015 roku w jej strukturze ma działać około 50-70 sklepów.

Emperia Holding zapewnia, że rozwiązanie porozumienia nie wpłynie na realizację przyjętej przez Stokrotkę strategii rozwoju. Do końca września zakończy się proces przyjmowania do sieci przejętych sklepów Delikatesów Frac. Spółka kontynuuje też doskonalenie modelu prowadzonych supermarketów i marketów koncentrując się na rozwoju zarówno organicznym, jak i poprzez fuzje i przejęcia.

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram