Nielsen: franczyza wygrywa z handlem niezależnym

Autor: Redakcja
Data dodania: 17 października 2014
Kategoria:
Nielsen: franczyza wygrywa z handlem niezależnym; Foto: freeimages.com

Nielsen: franczyza wygrywa z handlem niezależnym; Foto: freeimages.com

Ciekawe oferty promocyjne, niskie ceny produktów oraz wsparcie reklamowe i marketingowe – to główne zalety przynależności do sieci franczyzowych wskazane przez właścicieli sklepów tradycyjnych. Badanie przeprowadzone przez Agencję Nielsen, na zlecenie MAKRO Cash & Carry, pozwoliło poznać ich opinię na temat franczyzy.

Większość badanych uważa, że liczba sklepów tradycyjnych w pierwszym kwartale 2014 r. w porównaniu do roku ubiegłego pozostała bez zmian (43% respondentów). Natomiast 1/3 właścicieli zauważa zmniejszenie się tego typu placówek. Może to mieć związek z ogólną sytuacją handlu tradycyjnego na polskim rynku. Zarówno franczyzobiorcy, jak i właściciele sklepów niezależnych twierdzą, że sytuacja ta nieznacznie się pogorszyła w stosunku do roku 2013. Rynek franczyzowy w naszym kraju nadal się kształtuje, o czym świadczą chociażby pojawiające się co roku nowe sieci.

Konkurencja jest duża, co zmusza franczyzodawców do podejmowania dodatkowych działań, inwestycji w kampanie rekrutacyjne oraz dostosowania oferty do indywidualnych potrzeb potencjalnych partnerów. Mimo to rozwój sieci franczyzowych pozostaje jednym z bardziej widocznych trendów na polskim rynku – mówi Roman Krucki, kierownik ds. marketingu franczyzy.

Wraz ze wzrostem popularności tej formy handlu, zwiększa się również znajomość samych marek. Co ciekawe, wśród najbardziej rozpoznawalnych brandów jest sieć ODIDO, która pojawiła się na rynku zaledwie 3 lata temu.

Badanie potwierdza, że zdecydowana większość właścicieli sklepów należących do sieci franczyzowych jest zadowolona z dotychczasowej współpracy i nie rozważa przejścia do konkurencji (83%). Potencjalne korzyści z franczyzy zauważają również właściciele sklepów niezależnych (93%). Niemal 1/3 z nich zastanawia się nad przystąpieniem do sieci. Zaletami przynależności do marki franczyzowej najczęściej wskazywanymi przez respondentów obu grup są: ciekawe oferty promocyjne (57%), niskie ceny produktów (52%), wsparcie reklamowe i marketingowe (44%). Nie dziwi więc fakt, że większość badanych pozytywnie ocenia wpływ franszyzy na biznes.

Zarówno właściciele sklepów franczyzowych, jak i niezależnych uważają, że przynależność do sieci zapewnia większą liczbę klientów (65%), wyższą sprzedaż (65%) i wartość jednorazowych zakupów (57%). Warto jednak zauważyć, że doświadczeni franczyzobiorcy częściej wskazują wyższą wartość sprzedaży (niemal ¾ grupy) niż właściciele sklepów niezależnych.

Rozwój rynku franczyzowego w Polsce trwa od ponad 20 lat, a od kilkunastu zauważalna jest jego stabilizacja. Biorąc pod uwagę utrzymujący się trend, można przypuszczać, że franczyza z roku na rok będzie coraz popularniejsza, a co się z tym wiąże - kolejni właściciele sklepów niezależnych zdecydują się na przystąpienie do wybranej sieci.

INK

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram