Nie tylko sklepy celują w convenience

Data dodania: 15 marca 2017
Kategoria:
Foto: Atut
Ofertę osiedlowych centrów handlowych tworzą m.in. operator spożywczy, punkty usługowe, salony z modą, obuwiem, elektroniką oraz wyposażeniem wnętrz.

W formacie convenience buduje się też centra handlowe. Działając w otoczeniu osiedli mieszkaniowych takie obiekty pozyskują nie tylko lojalnych klientów, ale i najemców. Na rynku franczyz działa wiele marek, które poszukują lokalizacji dla swoich punktów właśnie w tego typu obiektach.

Obiekty tego typu cieszą się popularnością nie tylko konsumentów, ale również najemców szukających nowoczesnej powierzchni handlowej w perspektywicznych lokalizacjach, o dużym zasięgu oddziaływania. Deweloperów z kolei do zainteresowania się inwestycjami tego typu skłaniają czynniki tj. duże nasycenie rynku galeriami wielkopowierzchniowymi oraz malejąca liczba atrakcyjnych terenów do zabudowy w ścisłych centrach miast.

Tomasz Rydlewski, wiceprezes The Blue Ocean Investment Group zaznacza, że małe formaty handlowe, jak np. centra osiedlowe, to sektor rynku, który cieszy się rosnącą popularnością zarówno ze strony konsumentów, jak i  najemców, chcących zoptymalizować koszty najmu powierzchni. Tego rodzaju projekty nie wymagają tak dużego wkładu finansowego jak duże galerie, a ich komercjalizacja przebiega stosunkowo szybko.

Centra handlowe typu convenience, zlokalizowane m.in. na osiedlach, są odpowiedzią na aktualne potrzeby konsumentów, którzy coraz częściej zakupy robią blisko domu. Ich niekwestionowaną zaletą jest bardzo duża ilość potencjalnych klientów znajdujących się w bezpośrednim zasięgu oddziaływania. W promieniu do  kilku minut pieszo znajduje się nawet kilkadziesiąt tysięcy osób, a w pobliżu często nie ma innego obiektu tego typu. Tak jest m.in. w przypadku realizowanych przez nas inwestycji w Krakowie na osiedlu Ruczaj i Złocień – mówi Krzysztof Gaczorek, prezes KG Group (deweloper centrum handlowego Atut Ruczaj).

Centra osiedlowe to obiekty handlowo-usługowe o metrażu zazwyczaj nieprzekraczającym 12 tys. m², zlokalizowane na dużych osiedlach mieszkaniowych. Ich klientami są m.in. okoliczni mieszkańcy nastawieni na zakupy w pobliżu miejsca zamieszkania, co jest wynikiem m.in. deficytu wolnego czasu. Ofertę osiedlowych centrów handlowych tworzą m.in. operator spożywczy, punkty usługowe, salony z modą, obuwiem, elektroniką oraz wyposażeniem wnętrz. We wszystkich tych sektorach rozwijają się sieci franczyzowe należące do polskich i zagranicznych firm.

Dołącz do newslettera

Copyright © ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Antygen.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design