Na trzech pierwszych franczyzobiorców największej sieci oferującej produkty kontaktologiczne czeka mega promocja. Opłata wstępna dla pierwszej trójki wyniesie symboliczną złotówkę.
Twoje Soczewki, najbardziej rozpoznawalna marka salonów z produktami kontaktologicznymi kontynuuje budowę sieci franczyzowej. Firma Avenir Medical, do której należy sieć do końca tego roku planuje uruchomić od 5 do 10 punktów prowadzonych przez partnerów biznesowych. Do tej pory marka rozwijała się w formacie własnym, zarządzając 60 punktami sprzedaży.
Kto może zostać franczyzobiorcą sieci Twoje Soczewki
Jak zaznacza Jacek Szkólski, CEO Avenir Medical, może nim zostać każdy, kto ma determinację i chęć zarządzania projektem unikatowym w skali Europy. W przypadku tego konceptu, finansowa bariera wejścia jest stosunkowo niska. Minimalna kwota inwestycji wynosi 26 tys. zł. W zwyczajnym trybie opłata wstępna to 10 tys. zł, ale trzech pierwszych franczyzobiorców zapłaci jedynie przysłowiową złotówkę.
– Zwrot z inwestycji pojawia się między 6- tym a 12-tym miesiącem od rozpoczęcia działalności. Liczymy na osoby, które będą znały lepiej od nas dany mikro rynek, i które z naszą pomocą będą aktywizować swoje działania marketingowe na poziomie lokalnym – mówi Jacek Szkólski.
Istotą tego biznesu, jak i każdego biznesu detalicznego jest odpowiednie podejście do klienta. Znajomość potrzeb odbiorców pozwala firmie zoptymalizować portfolio produktów, odpowiednio zagospodarować przestrzeń salonów i precyzyjnie zaplanować zaplecze medyczne.
Co wyróżnia markę
Twoje Soczewki jest najbardziej rozpoznawalną marką kontaktologiczną w Polsce.
– Od innych sieci obecnych na rynku wyróżnia ją to, że swoją działalność opraliśmy na odwróconym Pareto: u nas 80% sprzedaży to kontaktologia, w tradycyjnym salonie optycznym 80% sprzedaży to okulary. Przez to jesteśmy najsilniej rozpoznawalną marką „soczewkową” w Polsce. Firma pomaga też w negocjacjach kosztów oraz warunków wynajmu lokali - bardzo często galerie handlowe są niedostępne dla podmiotów nie sieciowych – wyjaśnia Jacek Szkólski.
Franczyza jest jednym z elementów rozwoju tej sieci sprzedaży. Pozwala na szybsze zagospodarowanie obszarów, w których firma nie jest jeszcze obecna, natomiast franczyzobiorcy daje możliwość sprzedaży wyjątkowej oferty na danym mikro rynku
Franczyzobiorcy mogą działać w trzech formatach. To wyspy i lokale w galeriach handlowych oraz lokale przy głównych ulicach miast powyżej 100 tys. mieszkańców.
Na jakie wsparcie mogą liczyć franczyzobiorcy
Dedykowany zespół zajmie się wykonaniem projektu architektonicznego adaptacji lokalu wraz z aranżacją wnętrz według koncepcji Twoje Soczewki oraz organizacją i nadzorem prac remontowych. Punkty franczyzowe będą objęte wszystkimi ogólnopolskimi akcjami promocyjnymi (firma dysponuje bazą 250 tys. stałych klientów).
– Oferujemy najlepsze warunki współpracy z dostawcami z gwarancją, że ceny przez nas wynegocjowane będą niższe od cen, jakie indywidualny podmiot mógłby uzyskać na rynku. Franczyzobiorca otrzymuje pełen dostęp do systemu zarządzania salonem (sprzedaż, logistyka, CRM). Współpracę rozpoczynamy od profesjonalnego szkolenia wstępnego (produktowe, techniki sprzedaży itd.) – zachęca do działania Jacek Sokólski.
Dodatkowo franczyzobiorcy będą korzystać ze wszystkich benefitów systemu clik&Collect (zakup online z odbiorem osobistym w salonie).
Asortyment produktów dostępnych w punktach sprzedaży Twoje Soczewki obejmuje soczewki kontaktowe wraz z preparatami do ich pielęgnacji, okulary słoneczne oraz okulary korekcyjne wraz z soczewkami okularowymi. Franczyzobiorca ma również możliwość równoległego prowadzenia gabinetu okulistycznego (optometrystycznego).