Nie masz jeszcze firmy? Załóż ją

Autor: Redakcja
Kategoria:
Foto: sxc.hu

Z danych GUS wynika, że w ubiegłym roku swoją firmę zarejestrowało 287 tys. osób i w zestawieniu ze statystykami z lat ubiegłych ta liczba stale wzrasta. Jeśli jeszcze nie ma Cię w gronie przedsiębiorców - sprawdź dlaczego warto się w nim znaleźć.

Koniec roku i początek kolejnego to czas podsumowań i noworocznych postanowień, które dotyczą nie tylko życia osobistego, ale też zawodowego. Wśród wielu planów na nadchodzący rok coraz częściej pojawia się pomysł na własny biznes. Jak założyć firmę i na co zwrócić uwagę, by wyróżnić ją na tle konkurencji?

Prowadzenie własnego biznesu jest alternatywą dla tych, którzy pracują na etacie i we własnej działalności dopatrują się szansy na większe zyski. Po drugie pójście na swoje stanowi duże wyzwanie, wymaga stymulacji i mobilizacji – jest zatem ciekawą opcją dla tych, którzy czują się wypaleni i szukają zmian. Po trzecie wreszcie rozwój gospodarki powoduje, że niemal w każdej branży pojawia się zapotrzebowanie na nowatorskie rozwiązania, dlatego też mali przedsiębiorcy z powodzeniem mogą znaleźć pole do działania. Własna firma może okazać się dobrym pomysłem. Trzeba tylko cierpliwie zorganizować wszystkie urzędowe formalności i znaleźć oryginalny pomysł na promocję.

Od czego zacząć?

Pierwszym krokiem przy założeniu własnej firmy jest jej rejestracja. Jeśli przedsiębiorstwo będzie jednoosobową działalnością gospodarczą, wystarczy złożyć wniosek do Centralnej Ewidencji Informacji o Działalności Gospodarczej. Do wniosku potrzebne są także dane osobowe oraz NIP i REGON (jeśli przedsiębiorca jeszcze ich nie posiada, składany wniosek staje się automatycznie prośba o wydanie takich numerów). W wypełnionym formularzu trzeba też podać adres siedziby firmy, swoje dane osobowe oraz określić rodzaj świadczonych usług na podstawie PKD, czyli Polskiej Kwalifikacji Działalności. W tym dokumencie wnioskodawca musi określić również sposób rozliczeń z Urzędem Skarbowym.

Kolejnym krokiem do powołania swojej działalności będzie założenie firmowego konta bankowego oraz wyrobienie pieczątki. Nie są to elementy konieczne, ale ułatwiają funkcjonowanie działalności. Jeśli w biznesplanie został przewidziany koszt księgowego, warto poszukać kompetentnej firmy, natomiast w sytuacji gdy budżet tego nie przewiduje, można zainstalować program księgowy, który pomoże wystawić faktury i przygotować cykliczne rozliczenia.

A co z promocją?

Wbrew powszechnie panującemu stwierdzeniu, że na promocję i reklamę stać tylko największych, warto szukać niestandardowych, kreatywnych form promocji swojej marki. Dobrze jest zacząć od własnej strony internetowej i działań w kanałach społecznościowych – te nie generują żadnych dodatkowych kosztów, a mogą przyczynić się do zwiększenia popularności naszej marki. Można też prowadzić blog ekspercki, na którym klienci znajdą ciekawe porady i informacje, które wiążą się z działalnością firmy.

Warto pamiętać, że najlepszą promocją – niezależnie od rodzaju usług dostępnych w ofercie – są nasze produkty; ich wysoka jakość oraz estetyka przy sprzedaży mają ogromne znaczenie.

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram