Nestle zajmie się dystrybucją kawy Starbucks

Autor: Redakcja
Data dodania: 14 czerwca 2018
Kategoria:
Foto: pixabay.com

Dotychczas kawy Starbucks znane były głównie z lokali tej sieci. Niedługo produkty z tym logo być może znajdziemy w każdym sklepie.

Wcześniej kawy mrożone Starbucks w puszce zdarzały się w polskich sklepach, ale tylko w nielicznych delikatesach. Po podpisaniu umowy z Nestle mogą być na półkach tak powszechne, jak batony i płatki śniadaniowe spożywczego giganta.

Starbucks trafia do sklepów

Nestle to szwajcarski koncern, który jest największym na świecie producentem napojów i żywności. Firma nawiązała opiewającą na 7,15 mld. dol. współpracę z kawowym gigantem, który dodatkowo otrzyma procent od sprzedaży każdego produktu z jego logo. Za tą sumę Nestle zyskała wyłączność na rozprowadzania napojów kawowych i herbat sieci Starbucks na całym świecie.

Choć Starbucks kojarzony jest głównie z kawiarniami, sprzedaż napojów w sklepach spożywczych przynosi firmie już 2 mld. dol. rocznie. Herbatę Teavana, kawę mrożoną i kawę w ziarnach z charakterystycznym logo można kupić już nawet w Chinach.
 
Korzyści dla obu stron

Nestle to firma z olbrzymim doświadczeniem w dystrybucji towarów do najdalszych zakątków globu, więc kawy Starbucks na półkach sklepów powinny szybko pojawić się również w Polsce. Tymczasem sama sieciowa kawiarnia nie będzie już musiała zajmować się dystrybucją. Skupienie się na biznesie kawowym głównie w Stanach Zjednoczonych i Chinach ma pozwolić jeszcze lepiej opanować ten segment rynku. Chiny to już drugi co do wielkości rynek, jeśli chodzi o zyski firmy.
Dla Nestle szykuje się dodatkowy zysk. Firma stoi za ekspresami do kawy Nespresso i Dolce Gusto. Oferowanie do nich kapsułek z logo najpopularniejszej na świecie kawiarni powinno pomóc uzyskać w tym segmencie znaczną przewagę nad konkurencją. Firma sprzedała ostatnio swój dział słodyczy na rynku amerykańskim w ręce Ferrero. Zdaniem analityków powodem były tamtejsze problemy firmy, spowodowane coraz większym zainteresowaniem zdrowymi przekąskami wśród Amerykanów.

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 30 listopada 2022
Polacy chcą żyć zdrowo, przedsiębiorcy mogą na tym zarobić
Data dodania: 28 września 2022
Analiza założeń do projektu ustawy o umowie franczyzy
Data dodania: 2 września 2022
Piękno i pieniądze
Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram