naturhouse_fotka
W Polsce działa 135 Centrów Dietetycznych Naturhouse. Firma na ten rok zapowiada dalszą ekspansję, szczególnie w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców.
2012 roku Naturhouse podpisała umowy z 34 franczyzobiorcami. Od nowego roku do sieci dołączyło kolejnych dziesięciu. Aktualnie 125 placówek prowadzą franczyzobiorcy, 10 – pełniących rolę bazowych centrów szkoleniowych dla dietetyków – to jednostki własne. Plany ekspansji zakładają otwieranie nowych punktów w lokalizacjach miejskich, w mniejszym stopniu jednak w galeriach handlowych.
Średnia powierzchnia salonów otwieranych przez Naturhouse sp. z o.o. to około 50 mkw. Każdy jest podzielony na dwie części – salę sprzedażową oraz gabinet dietetyka. Punkt musi spełniać wysokie normy sanitarne a także posiadać pomieszczenie socjalne wraz z toaletą lub dostęp do takich pomieszczeń.
Aby przystąpić do sieci Naturhouse należy dysponować kwotą 65-90 tys. zł, potrzebną do przystosowania lokalu zgodnie za standardami sieci. Kwota ta obejmuje: środki na zakup mebli sklepowych i biurowych, sprzętu i oprogramowania komputerowego, koszty identyfikacji wizualnej. Dodatkowo na zakup produktów niezbędnych do rozpoczęcia działalności, franczyzobiorca musi przeznaczyć ok. 25 tys. zł.
Firma nie pobiera opłaty wstępnej, opłata licencyjna wynosi 2,4 tys. zł + VAT płatne z góry za każdy rok obowiązywania umowy franczyzowej. Czas trwania umowy to 5 lat z możliwością przedłużenia. Firma wymaga także złożenia zabezpieczenia na poczet przyszłych zobowiązań w odpowiedniej formie (kaucja lub gwarancja bankowa) na kwotę 25 tys. zł.
W Polsce działa 135 Centrów Dietetycznych Naturhouse. Firma funkcjonuje na polskim rynku od 2006 roku, specjalizuje się w dziedzinie żywienia i dietetyki. Grupą docelową sieci jest praktycznie cały przekrój społeczeństwa.
Adam Gieras