Największa sieć pubów przejęta

Data dodania: 31 października 2017
Kategoria:
Foto: freeimages.com

Spółka Sfinks Polska przejęła największą sieć pubów w Polsce - Piwiarnię Warki. Wartość transakcji wyniosła 12 mln zł.

Przejmując sieć Piwiarnia Sfinks wkroczył na rynek pubów. Jednocześnie spółka rozwija się także w innych segmentach rynku gastronomicznego. W ostatnim czasie uruchomiła pierwszą restaurację pod marką Fabryka Pizzy i planuje kolejne otwarcia. Przygotowane są też nowe koncepty własne Sfinksa w coraz popularniejszym na świecie segmencie fast casual dining: Spice Up! i Lepione&Pieczone. Pierwsze lokale tych marek mają ruszyć jeszcze w tym roku. Sfinks pracuje również nad rozwojem biznesu pod markami Meta, Meta Disco i Funky Jim.  

- Piwiarnia doskonale uzupełnia nasze portfolio marek i zapewnia szereg korzyści wynikających z posiadania dużej i jednocześnie zróżnicowanej sieci gastronomicznej. W wyniku transakcji jesteśmy obecnie największym sprzedawcą piwa w Polsce na rynku HoReCa i potężną grupą zakupową produktów spożywczych i chemicznych. Zyskujemy też jeszcze silniejszą pozycję negocjacyjną w zakresie cen najmu. Jednak to nie wszystkie benefity tej transakcji. Jak zapowiadaliśmy w naszej strategii, budujemy portfolio komplementarnych marek gastronomicznych, które pozwoli nam osiągać synergie marketingowe - wyjaśnia Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska.

Dodaje, że przejęcie Piwiarni Warki w dużym stopniu zmienia też proporcje placówek własnych i franczyzowych na korzyść tych ostatnich. To również współgra ze strategią Sfinksa, zgodnie z którą około 70-90% lokali ma działać we franczyzie. Transakcje związane z przejęciem Piwiarni, Mety i Fabryki Pizzy sprawią, że łącznie liczba restauracji zarządzanych przez grupę Sfinks będzie już stanowić połowę z 400 restauracji założonych w strategii jako cel do osiągnięcia w ciągu pięciu lat.

Przypomnijmy, że w ubiegłym tygodniu Sfinks otrzymał informację, że UOKiK nie będzie opiniował zgłoszenia spółki na temat zamiaru koncentracji, co oznaczało „zielone światło” dla transakcji. W poniedziałek, 30 października, nastąpiło dopełnienie ostatniej formalności związanej z transakcją - spółka otrzymała od sprzedającego wymagane w umowie wszystkie powtórzone oświadczenia i zapewnienia. Tym samym zakup przez Sfinks Polska  sieci franczyzowej Piwiarnia Warki oraz umowa o współpracę z Grupą Żywiec zostały sfinalizowane.

Sfinks kupił Piwiarnię Warki od Grupy Żywiec za 12 mln zł. Płatność ma nastąpić w ciągu 6 lat. W wyniku transakcji Sfinks, oprócz praw do sieci franczyzowej i umów z franczyzobiorcami, przejął prawa do znaku Piwiarnia oraz majątek trwały. Jednocześnie Grupa Żywiec przez 20 lat będzie wyłącznym dostawcą piwa i cydru do lokali sieci, a Sfinks zobowiązał się do prowadzenia i rozwoju sieci pubów oraz realizacji określonych w umowie poziomów sprzedaży produktów dotychczasowego właściciela.

Dołącz do newslettera

Copyright © ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design