Foto: Drogerie Natura
Sieć drogerii należąca do Grupy Pelion jest zainteresowana rozwojem we franczyzie. Na razie skupia się jednak na rozwoju sklepów własnych i agencyjnych.
Jak poinformowało nas biuro Pelion, Drogerie Natura w I półroczu 2015 roku skoncentrowały się na budowie sklepu „idealnego” i rozwoju oferty dla klientów.
Na 2015 rok planowane jest otwarcie kilkunastu nowych sklepów własnych oraz rozwój sieci agencyjnej. Ponadto, Natura będzie kontynuować współpracę ze spółką DOZ nad formatem apteczno-drogeryjnym.
Czy formuła rozwoju sieci drogerii agencyjnych i franczyzowych będzie zajmować jedno z głównych miejsc?
– Na razie skupiamy się na rozwoju sklepów własnych oraz współpracy agencyjnej. Franczyza także jest w obszarze naszego zainteresowania i w przyszłości możliwy jest rozwój drogerii Natura w oparciu o franczyzę – usłyszeliśmy w biurze Pelion.
Marek Kaczmarek, dyrektor operacyjny sieci Natura zakłada, że w latach 2015-2019 liczba sklepów partnerskich w sieci zwiększy się kilkakrotnie. Drogerie Natura mogą się rozwijać dzięki inwestycjom nowego właściciela - Grupy Pelion, do której sieć należy od października 2014 roku.
Franczyza to coraz częściej wybierany model rozwoju biznesu wśród sieci drogeryjnych. Taką ofertę współpracy ma m.in. marka Drogerie Polskie, Lola Points czy Drogerie Laboo czy Jawa. O rozwoju we franczyzaie myślała też sieć drogerii Dayli. Jednak na razie wstrzymała projekt budowy oddziałów franczyzowych.