Nadanie paczki coraz prostsze 

Autor: Redakcja
Kategoria:
Foto: epaka.pl

Rynek usług kurierskich rośnie w siłę. Przybywa prywatnych operatorów pośredniczących w dostawach paczek i listów.

Firma Epaka.pl, która pierwszą paczkę nadała w 2010 roku ma obecnie ponad 80 oddziałów franczyzowych.

Posiadamy też dwie placówki własne. Do końca tego roku chcemy otworzyć kolejne 100 oddziałów, a do końca 2017 roku planujemy posiadać około 300 punktów świadczących usługi kurierskie. Chcemy dotrzeć do większości miast w Polsce – mówi nam Radosław Chornicki, wiceprezes zarządu Epaka.pl.

Rynek usług kurierskich zawdzięcza dynamikę rozwoju m.in. wzrostowi handlu internetowego. Polski e-hanel zaczyna gonić Europę. Jak wynika z badań firmy Sociomantic Labs, roczne wydatki na ten cel w Polsce wynoszą 5 mld euro (najwięcej pieniędzy w sieci wydali w ub.r. Brytyjczycy - 112 mld euro, na drugim miejscu są Niemcy - 45,8 mld euro). Konkurencja na rynku elektronicznym jest coraz większa, dlatego firmy muszą sięgać po nowoczesne rozwiązania w dostawach kurierskich.

Epaka.pl współpracuje z wieloma firmami kurierskimi, dzięki którym dostarcza przesyłki na terenie całej Europy. Spółka chwali się też elastycznością działania – nie wymaga deklaracji na minimalne ilości wysyłek. Firma zrezygnowała z abonamentu, dzięki czemu nadawca płaci tylko za to, co faktycznie wysyła.

Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej zaznacza, że na rynku usług pocztowych w Polsce przełomowy był 2013 rok. Do tej pory ewoluował on stopniowo w kierunku otwierania się na konkurencję i tworzenia jednego z ważnych ogniw wewnętrznego rynku Unii Europejskiej. Systematycznie zmniejszał się obszar usług zastrzeżonych dla operatora świadczącego usługi powszechne i zarazem wzrastała konkurencja rynkowa.

INK

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram