Kolejny sezon rowerowy już w pełni. Jest to doskonały czas na zakup nowego sprzętu oraz do otwarcia specjalistycznego sklepu rowerowego. Jak przekonuje Tomasz Radzki, Prezes Zarządu Velo, jest to branża, po którą kryzys nie sięga.
Jakie mają Państwo plany na 2009 rok?
Dokładamy wszelkich starań by Dobre Sklepy Rowerowe były przyjazne, profesjonalnie zorganizowane oraz zaopatrzone stosownie do potrzeb lokalnego rynku rowerowego placówkami handlowymi. Za cel stawiamy sobie zapewnienie klientom dostępu do kompleksowej i atrakcyjnej oferty towarów o wysokim standardzie jakościowym uznanych światowych marek branży rowerowej. Nie ustajemy również w działaniach mających na celu utrzymanie dotychczasowego rozwoju i poszerzania sieci Dobre Sklepy Rowerowe o nowe Placówki.
Skoro mowa o poszerzaniu sieci, jak będzie to wyglądało w kolejnych latach?
Mamy nadzieję utrzymać poziom z ubiegłych lat, tj. w ciągu roku przeciętnie 4-8 nowych placówek zasilało szeregi sieci Dobre Sklepy Rowerowe. Również niezmiennym celem jest ciągła praca nad podnoszeniem standardu obsługi klienta w placówkach oraz utrzymywanie dobrego wizerunku placówek. Staramy się również w jak największym stopniu uatrakcyjnić zarówno ofertę jak i wygląd wszystkich placówek Dobre Sklepy Rowerowe jak również ciekawymi akcjami promocyjnymi poszerzać grono kupujących.
Kiedy możemy spodziewać się nowego sklepu?
Sądzimy, że jeszcze w kwietniu zostaną uruchomione dwie placówki. Pierwsza z nich zostanie otwarta już za dwa tygodnie i będzie to placówka w Głownie. Natomiast kolejny sklep zostanie otworzony w Siedlcach.
A obecnie, ile jednostek Państwo posiadacie?
W chwili obecnej w ramach umowy partnerskiej zrzeszonych jest 127 placówek.
Ile powstało w 2008 roku?
W poprzednim roku uruchomione zostały 4 placówki. Rowerzyści w Biłgoraju, Łodzi, Legnicy oraz Nowym Dworze Mazowieckim cieszą się, że w ich mieście pojawiły się nowe Dobre Sklepy Rowerowe. Zaś, tak jak wcześniej wspominałem, w bieżącym miesiącu zostaną uruchomione kolejne 2 placówki (w Głownie oraz Siedlcach).
Co daje Państwu system partnerski?
System partnerski nam jako koordynatorowi projektu pozwala usystematyzować pewne obszary współpracy z Partnerem, pewną stabilizację i przewidywalność. Natomiast placówkom pozwala na koncentrację na wartościach dla nas najcenniejszych, czyli obsłudze klienta. Ten wypracowany przez lata styl biznesu sprawia, że Dobre Sklepy Rowerowe wygrywają racjonalizacją i optymalizacją kosztów prowadzenia działalności gospodarczej.
Czyli jest to bezpieczne rozwiązanie dla potencjalnych partnerów?
Tak, ryzyko handlowe po stronie partnera ograniczone jest do minimum. Rozwiązanie organizacyjne oparte na modelu partnerskim gwarantuje uczestnikom stałe zyski i zwiększenie efektywności przedsięwzięcia. Współdziałanie marketingowe i organizacyjne daje zadowolenie przede wszystkim klientom, którzy doceniają fachowość, profesjonalny serwis i ogromną ofertę markowych, wysokiej jakości produktów, sprzedawanych w nowoczesny sposób, w stałym dialogu z klientem. Na 10 nowo otwartych Dobrych Sklepów Rowerowych, dzięki systemowej pomocy, tylko jeden nie wytrzymuje konkurencji.
Od kiedy rozwijacie sieć?
Koncepcja stworzenia sieci Dobre Sklepy rowerowe powstała 10lat temu czyli w 1999 roku i od tego czasu sukcesywnie wdrażamy ją w życie.
Tyle się mówi o kryzysie finansowym, czy sprzedaż w ostatnich 3 miesiącach odzwierciedla atmosferę na rynkach?
Jeśli myśli Pani o kryzysie to, jak do tej pory, nie odczuwamy jego skutków. Powiem przekornie. Taka branża jak nasza może w tym okresie zwiększać przychody. Klienci końcowi nie są skorzy wydawać dużych pieniędzy na zakup samochodu czy domu w niepewnych czasach. Wysoki kurs walut odstrasza również przed zagranicznymi wyjazdami urlopowymi. Z drugiej jednak strony w weekendy czy dni wolne od pracy coś trzeba robić. Jeśli nawet nie stać będzie klientów na zakup nowego roweru to przynajmniej naprawią stary. W tym momencie szukać będą profesjonalnej obsługi. Mamy nadzieję, że trafią do naszych placówek.
Wiosna to chyba dobry okres na zakup roweru, czy zwiększa się Państwu liczba klientów w tym okresie?
Nie sposób nie zgodzić się z Panią. Większość nowych nabywców roweru wybiera właśnie wiosenny okres na zakup roweru. Natomiast Ci, którzy już są zdeklarowanymi rowerzystami po zimie również kierują się do sklepów by odświeżyć posiadany już sprzęt rowerowy. Ma to również bezpośrednie przełożenie na liczbę Partnerów, którzy pragną stabilizacji w ramach sieci Dobre Sklepy Rowerowe.
Czy przedsiębiorcy chętnie przystępują do sieci rowerowej?
Branża rowerowa wymaga od nowego przedsiębiorcy swojego rodzaju doświadczenia. Jest to branża niszowa, wymagająca a Dobre Sklepy Rowerowe są sklepami specjalistycznymi, kładą nacisk na profesjonalizm obsługi i eksperckość serwisu. Dlatego też, w branży tej dobrze radę dają sobie osoby, które doświadczenie wyniosły z uprawiania sportu najlepiej związanego z rowerem lub przedsiębiorcy, którzy już prowadzą działalność. Nieźle radzą sobie również osoby prowadzące sklepy sportowe, które aby wytrzymać dominację sieci wielkopowierzchniowych sklepów sportowych, wprowadzają do swojej oferty rowery, części i akcesoria rowerowe.
Agnieszka Grabuś
Zobacz nasz katalog sieci franczyzowych i upewnij się która franczyza będzie dla Ciebie najlepsza.
Dołącz do newslettera
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji