Na rynku odzieżowym będzie wojna sieciowa?

Autor: Redakcja
Data dodania: 14 września 2015
Kategoria:
Foto: freeimages.com

Foto: freeimages.com

Na rynku odzieżowym szykują się kolejne zmiany. W lipcu o planach wejścia do Polski poinformował jeden z największych koncernów odzieżowych w Ameryce. Ekspansję zapowiedziała też jedna z najbogatszych rodzin w Europie, która chce otworzyć u nas 20 sklepów z odzieżą będących konkurencją dla polskich sieci.

Pod koniec lipca br. o planach wejścia do Polski poinformował Forever 21. To jeden z największych koncernów odzieżowych w Ameryce, z przychodami sięgającymi blisko 4 mld dolarów.

Jest to też piąty największy dystrybutor odzieży w USA, który szykuje się do dużej ofensywy licząc na podwojenie swoich wyników sprzedażowych. Firma zamierza do 2017 roku otworzyć około 600 sklepów, co ma jej pomoc w przekroczeniu bariery 8 mld dolarów przychodów.

Spółka podała, że 50 spośród 600 sklepów zamierza otworzyć w największych miastach Niemiec, Francji, Włoch, Portugalii, Holandii, Czech oraz Polski. Forever 21 to powstała przed ponad 30 laty firma, która ma w tej chwili ponad 600 sklepów w obu Amerykach, Azji i Europie. Przedsiębiorstwo specjalizuje się w sprzedaży ubrań, akcesoriów i produktów upiększających, które charakteryzują się niską ceną. Inwestor zamierza konkurować z polskimi sieciami odzieżowymi (m.in. z Reserved), które do tej pory nie czuły zagrożenia z zewnątrz.

O inwestycyjnych planach w naszym kraju poinformował także właściciel marki Kiabi. W Polsce ma powstać około 20 sklepów należących do jednej z najbogatszych rodzin w Europie.

Pierwszy polski sklep testowy Kiabi został otwarty na początku tego roku w Warszawie. Kolejne powstaną również w stolicy i będą prowadzone przez franczyzobiorców we współpracy z Grupą Schiever. Następnie marka chce wejść do Gdańska, Poznania, Wrocławia, Katowic oraz do Krakowa. Sklepy Kiabi są dość duże, zajmują powierzchnię od 1500 do 2000 m².

Według relacji inwestora konkurencją dla tej marki są: H&M, New Look, Zara, Pull & Bear, C&A oraz Reserved. Główną grupą klientów dla sieci są kobiety i dzieci (mężczyźni to około 17% klientów Kiabi). Strategią rynkową marki jest sprzedaż dobrze zaprojektowanych ubrań w niskich cenach ("La mode a petits prix"). Nie dziwi więc to, że firma ma produkcję w Chinach.

Na razie ekspansja to tylko plany. Czas pokaże, czy klienci przekonają się do nowej oferty. Polacy mają też szeroki wybór. Nasz koncern modowy LPP ma ponad 200 sklepów Reserved, H&M - około 150, C&A - 70 sklepów, zaś hiszpański Inditex - 48 sklepów Zary i 35 Pull & Bear.

Z raportu „Polak ubrany 2014” sporządzonego przez firmę badawczą GfK wynika, że na odzież, obuwie i bieliznę wydajemy rocznie średnio ponad 2200 zł. Ponad połowa tej kwoty, czyli 1300 zł, to wydatki na odzież, 700 zł respondenci wydają na obuwie, a 500 zł na artykuły sportowe. Najchętniej ubrania kupujemy w centrach handlowych. Są to lokalizacje, w które celują sieciowe marki odzieżowe.

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram