Do końca tego roku polska firma produkująca kosmetyki naturalne, która rozwija sieć sklepów franczyzowych będzie mieć około 50 punktów sprzedaży.
Organique produkuje naturalne, zdrowe i przyjazne środowisku kosmetyki do pielęgnacji twarzy, ciała i włosów. Firma powstała jako jednoosobowa manufaktura. Obecnie kosmetyki Organique można spotkać w sieci sklepów franczyzowych i SPA, zarówno w Polsce jak i zagranicą (m.in. w Grecji, Rumunii, Rosji, Szwecji, Ukrainie, Szwajcarii, USA, Wielkiej Brytanii i w Australii).
– Pierwszy sklep pod marką Organique powstał w 2006 roku, koncept od początku był rozwijany we franczyzie. Obecnie mamy 6 punktów własnych oraz 44 franczyzowe. W trakcie realizacji są 2 sklepy franczyzowe, planujemy otworzyć jeszcze 2 w tym roku oraz 5-10 punktów w przyszłym roku – mówi nam Bernard Błędowski, manager sieci franczyzowej Organique.
Polecamy wywiad: Firma z Gdańska inwestuje w sklepy z polskimi kosmetykami
Swoim franczyzobiorcom firma oferuje m.in. pomoc w wyborze lokalu, przygotowaniu projektu aranżacji sklepu, szkolenia produktowe i sprzedażowe, wsparcie PR, dostęp do materiałów marketingowych oraz wsparcie w bieżącej działalności sklepu. Minimalna kwota inwestycji potrzebna na otwarcie sklepu Organique wynosi 50 tys. zł.
Rynek kosmetyczny ciągle rośnie. W naszym kraju działa około 100 dużych i średnich oraz ponad 300 małych i bardzo małych producentów kosmetyków. Tempo wzrostu produkcji (w tym kosmetyków naturalnych) i sprzedaży w ostatnich latach oscylowało wokół 10-12% rocznie.