Na kawę i obiad idziemy do galerii handlowej

Autor: Redakcja
Kategoria:
Foto: Grycan Janki

Centra handlowe odwiedzamy już nie tylko ze względu na zakupy, coraz częściej powodem są restauracje. Na obiad i kawę wydajemy średnio nawet 115 zł miesięcznie. Najwięcej lokali w galeriach handlowych mają Grycan, McDonald’s, KFC i CoffeeHeaven.

Aż 61% Polaków deklaruje dziś, że odwiedzając centrum handlowe korzysta z oferty części restauracyjnej. Powód? W wielu miastach to właśnie galerie mają najszerszą ofertę restauracyjną.

Strefy food court coraz częściej wygrywają z ofertą restauracji w mieście. Polaków kuszą zarówno ceny, jak i poszerzająca się z roku na rok oferta. Ta ostatnia nie ogranicza się już tylko do popularnych restauracji sieciowych. Coraz częściej w centrach handlowych pojawiają się bary sałatkowe i restauracje orientalne. Jeszcze 5 lat temu w tzw. food courtach dominowały restauracje sieciowe np. McDonald’s czy KFC lub pizzerie, dziś ta oferta się różnicuje, a tym samym staje się atrakcyjna dla osób, które do tej pory unikały jedzenia w galeriach – mówi Piotr Myszka, dyrektor Galerii Jurajskiej w Częstochowie.

Efekt - 19% Polaków przyznaje, że przynajmniej raz w miesiącu korzysta z oferty restauracyjnej centrum handlowego, 11% dwa razy w miesiącu, 5% raz w tygodniu, a 3% dwa razy w tygodniu. W sumie ponad połowa klientów deklaruje, że odwiedza restauracje w galerii handlowej.

Miesięcznie na wizyty w restauracjach i kawiarniach wydajemy 115 zł, jednorazowo 34 zł. 3% respondentów deklaruje jednorazowy wydatek sięgający nawet 200 zł – wynika z badań ARC Rynek i Opinia dla Galerii Jurajskiej w Częstochowie. Wydatki te znajdują się dziś na 3. miejscu. Więcej wydajemy tylko na ubrania i zakupy spożywcze oraz przemysłowe.

W centrach handlowych coraz częściej jemy, coraz częściej także odwiedzamy kawiarnie. Dziś już dla 12% klientów centrów handlowych w Polsce, głównym powodem do ich odwiedzin są właśnie restauracje i kawiarnie, dopiero na drugim miejscu stawiane są sklepy z ubraniami – kontynuuje Piotr Myszka.

Według Polskiej Rady Centrów Handlowych oferta gastronomiczna stanowi dziś już 9% całkowitej oferty polskich galerii. Najwięcej swoich lokali mają Grycan, McDonald’s, KFC i CoffeeHeaven. Ten pierwszy obecny jest w 34% polskich centrów handlowych.

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram