Mydlarnia u Franciszka ułatwia otwarcie własnego sklepu

Autor: JCB
Data dodania: 1 lipca 2021
Kategoria:

Największa polska sieć sklepów z kosmetykami naturalnymi świętuje w tym roku 19. urodziny. Mydlarnia u Franciszka nieustannie pracuje nie tylko nad nowymi produktami, ale również coraz bardziej atrakcyjnymi warunkami współpracy. Teraz sklep należący do sieci można otworzyć przy niższych nakładach.

Mydlarnia u Franciszka powstała 19 lat temu. Należy do polskiej firmy Lorient. W całym kraju działa obecnie blisko 90 sklepów, większość z nich na zasadzie franczyzy.

– Za nami wyjątkowy rok - pandemia wpłynęła na życie wszystkich, a także na funkcjonowanie przedsiębiorstw. Jednak mydlarnia u Franciszka nie marnowała czasu, tylko wykorzystała go na nowe działania i projekty, na które wcześniej go brakowało – mówi Beata Kantor, manager ds. rozwoju sieci mydlarnia u Franciszka.

Na przestrzeni ostatniego roku w sieci pojawiło się kilkadziesiąt całkiem nowych i świetnie przyjętych produktów, takich jak oryginalne zapachy olejków eterycznych, rozbudowana i ulepszona seria kosmetyków kąpielowych, rozświetlające musy do ciała czy autorska linia balsamów na wagę oraz mydeł. Salony przechodzą rebranding, który jest odpowiedzią na oczekiwania klientów i zmieniające się trendy w aranżacji wystrojów sklepów. Firma nieustannie poszukuje też lokalizacji pod własne sklepy oraz prowadzi rozmowy z potencjalnymi franczyzobiorcami.

Lokalizacja to jeden z kluczowych czynników sukcesu w tej branży. Lokal z przeznaczeniem na sklep z kosmetykami naturalnymi może znajdować się w galerii handlowej (samodzielny sklep lub wyspa), ale także w centrum miasta czy przy głównych ulicach handlowych. – Koncept najlepiej sprawdza się w miastach powyżej 15 tys. mieszkańców, jednak w mniejszych miejscowościach również można otworzyć bardzo dobrze prosperującą mydlarnię u Franciszka – zapewnia Beata Kantor. –Franczyzobiorca powinien dysponować lokalem o powierzchni sali sprzedażowej 20-30 m2 – dodaje.

Z myślą o franczyzobiorcach mydlarnia u Franciszka przygotowała także nowe warunki współpracy, wymagające na start niższych nakładów. Według szacunków licencjodawcy, koszt całości inwestycji to około 50 tys. zł netto, a przewidywany okres jej zwrotu to 6 miesięcy. Obecnie franczyzodawca wdraża jednak nowy projekt, dzięki czemu o otwarcie mydlarni u Franciszka będzie jeszcze łatwiej.

– Od 2021 roku nowi franczyzobiorcy (po weryfikacji przez franczyzodawcę) mogą ubiegać się o zakup towaru na zasadach kredytu kupieckiego na 100% wartości pierwszego zatowarowania (29 tys. zł). Firma Lorient wychodzi w ten sposób naprzeciw obecnej sytuacji rynkowej, gdy w czasach pandemii nie każdy przedsiębiorca jest w stanie z góry zapłacić za produkty bez szkody dla płynności finansowej swojej firmy – mówi Beata Kantor. – Zamówione produkty w momencie sprzedaży stają się własnością franczyzobiorcy, dopiero wówczas następuje moment rozliczenia się z franczyzodawcą, a proces jest połączony z jednoczesnym zamówieniem sprzedanego towaru. Franczyzobiorca nie inwestuje w produkty, rozlicza się po sprzedaży towarów, a jednocześnie ma zagwarantowane błyskawiczne dostawy. W rezultacie koszt uruchomienia franczyzy obniża się do 25 tys. zł netto – dodaje.

Warto podkreślić, że jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci mydlarnia u Franciszka to tylko 1 zł netto. Z kolei miesięczne opłaty to 200 zł na marketing oraz 35 zł za użytkowanie systemu b2b.

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram