W tym roku chcą otworzyć 27 sklepów Intermarché oraz 17 Bricomarché. Oznacza to spore przyspieszenie ekspansji, zwłaszcza w segmencie supermarketów.
Intermarché nie zamierza otwierać sklepów typu convenience. Minimalna powierzchnia supermarketu pod tą marką wynosi 600 mkw., ale optymalna to 1000 mkw. - W tym roku zaproponujemy nowy koncept dla sklepów Intermarché i Bricomarché. Całkowita nowość to projekt sklepu Intermarché o powierzchni 2000 mkw. – zapowiada Tarłowski. Placówki o tak dużych rozmiarach działają już pod marką Bricomarché, dwie pierwsze powstały ostatnio w Nowym Tomyślu oraz Gostyniu. Bricomarché to marka dla marketów budowlanych. W 2008 r. do sieci dołączyło 12 sklepów, w 2009 – 13, na ten rok planowane jest pozyskanie 17 nowych franczyzobiorców dla Bricomarché.
Aby dołączyć do Grupy Muszkieterów liczącej już w sumie 215 sklepów, trzeba dysponować kapitałem w wysokości ok. 500 tys. zł. Firma sama buduje obiekty, które są adaptowane na markety spożywcze bądź budowlane, zarządzają nimi natomiast franczyzobiorcy.
Joanna Cabaj - Bonicka
jcabaj@arss.com.pl