- Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów, jakie udało nam się osiągnąć w ciągu roku od ogłoszenia naszej oferty franczyzowej. Pierwsza restauracja franczyzowa, która ruszyła już ponad rok temu w Pasażu Grunwaldzkim we Wrocławiu, dziś obsługuje ok. 600-800 klientów dziennie. Pracujemy nad tym, by pozostałe lokale, zwłaszcza te otwarte niedawno osiągały podobne wyniki - mówi Marzena Krupińska, dyrektor ds. rozwoju sieci w Multifood STP.
Przed miesiącem nowe lokale franczyzowe sieci ruszyły w CH Forum w Gliwicach oraz Galerii Jurajskiej w Częstochowie. A w pierwszej połowie maja ma zostać otwarta kolejna restauracja, tym razem w CH Pogoria w Dąbrowie Górniczej.
- W nowych lokalizacjach zwykle przez ok. dwa tygodnie prowadzimy promocję "Testuj nas za połowę ceny", w której kilogram jedzenia kosztuje ok. 14 zł. Prowadzimy też akcje informacyjne na kasetonach dla klientów, którzy, korzystając z naszej oferty po raz pierwszy, nie wiedzą, ile może ważyć skomponowany przez nich posiłek i obawiają się w związku z tym, ile zapłacą. Zamieszczamy dla nich zdjęcia oddające wielkość standardowego obiadu, który najczęściej waży ok. pół kilograma - mówi Marzena Krupińska.
Multifood zdecydował się także ostatnio na wprowadzenie nowych potraw. Sieć chce podążać w kierunku zdrowej, niskokalorycznej kuchni, która w szczególności wiosną i latem bardzo zyskuje na popularności. Dlatego też klienci Multifoodu mogą wybierać z coraz większej ilości sałatek i surówek, zaś mięsa panierowane zastępowane są grillowanymi. Naiustannie wdrażane są także nowe działania marketingowe.
- Niedawno nawiązaliśmy współpracę z portalami zakupów grupowych. Traktujemy ją jako działanie czysto reklamowe, które niekoniecznie przysporzy dodatkowych zysków, ale być może wypromuje naszą ofertę wśród nowych klientów. Na razie testujemy w placówkach własnych, jakie korzyści przyniesie nam współpraca z tymi portalami, jak się przełoży ona na finanse oraz nowych klientów - opowiada Marzena Krupińska.
Joanna Cabaj - Bonicka