Zakładając własny lokal gastronomiczny teraz, można liczyć na spore oszczędności. Zdaniem ekspertów, to jeden z lepszych momentów na rozpoczynanie działalności w tej branży. Kryzysowa czystka, która dotkęła polską gastronomię w 2009 r., zweryfikowała bowiem marzenia, plany i osiągnięcia biznesowe wielu firm. Na bardzo trudnym rynku gastronomicznym utrzymali się najsilniejsi oraz najsprytniejsi. Po tych, którzy się poddali, pozostały jednak wolne lokale oraz klienci przyzwyczajeni do wydawania pieniędzy na jedzenie poza domem. W największych miastach, kryzysowej korekcie poddane zostały także ceny nieruchomości oraz wysokość czynszów. Jest to więc ostatni dzwonek na przejęcie dobrze zlokalizowanego, przystosowanego do działalności gastronomicznej i stosunkowo niedrogiego lokalu.
Multifood STP to tylko jedna z ok. 90 sieci franczyzowych w branży gastronomicznej, które liczą na przedsiębiorczość naszych rodaków, zwłaszcza, że własna restauracja pozostaje najbardziej popularnym pomysłem na biznes usługowy. Wybór konceptów jest więc dość duży. A franczyza bez wątpienia zwiększa szanse na sukces. Rozwiązuje ona takie dylematy jak odpowiedni wybór lokalu, wystrój wnętrza czy skutecznie przyciągające klientów menu. Lokal działający na podstawie licencji otrzymuje też rozpoznawalną markę oraz kampanie reklamowe i promocyjne o dużym zasięgu, których nie zorganizowałby działając samotnie.
Joanna Cabaj - Bonicka
jcabaj@arss.com.pl