Multifood STP chce wykorzystać kryzysową czystkę

Autor: Redakcja
Data dodania: 15 marca 2010
Kategoria:
logo_multifoodSieć, która niedawno rozpoczęła rozwój franczyzowy, chce w tym roku uruchomić 10 lokali na licencji. Ma to ułatwić m.in. ubiegłoroczny kryzys, który zostawił na rynku wiele atrakcyjnych lokali do przejęcia.

- W tym roku planujemy otworzyć 10 lokali na licencji franczyzowej. Pierwsze z nich powstaną na terenie Dolnego Śląska. Bierzemy również pod uwagę inne lokalizacje w największych polskich miastach – mówi Marzena Krupińska, dyrektor ds. rozwoju sieci Multifood STP, w ramach której działają obecnie 3 lokale we Wrocławiu. Przystąpienie do sieci to koszt 40 tys. zł. Wydatki związane z otwarciem lokalu zależą od kilku czynników. - W centrach handlowych są z reguły tańsze. W przypadku adaptacji lokali wolnostojących nakłady finansowe, z racji przystosowania pomieszczenia, mogą wynosić nawet kilkaset tysięcy złotych – wyjaśnia Marzena Krupińska. Na zwrot tej niemałej inwestycji można liczyć już po 2 latach.

Zakładając własny lokal gastronomiczny teraz, można liczyć na spore oszczędności. Zdaniem ekspertów, to jeden z lepszych momentów na rozpoczynanie działalności w tej branży. Kryzysowa czystka, która dotkęła polską gastronomię w 2009 r., zweryfikowała bowiem marzenia, plany i osiągnięcia biznesowe wielu firm. Na bardzo trudnym rynku gastronomicznym utrzymali się najsilniejsi oraz najsprytniejsi. Po tych, którzy się poddali, pozostały jednak wolne lokale oraz klienci przyzwyczajeni do wydawania pieniędzy na jedzenie poza domem. W największych miastach, kryzysowej korekcie poddane zostały także ceny nieruchomości oraz wysokość czynszów. Jest to więc ostatni dzwonek na przejęcie dobrze zlokalizowanego, przystosowanego do działalności gastronomicznej i stosunkowo niedrogiego lokalu.

Multifood STP to tylko jedna z ok. 90 sieci franczyzowych w branży gastronomicznej, które liczą na przedsiębiorczość naszych rodaków, zwłaszcza, że własna restauracja pozostaje najbardziej popularnym pomysłem na biznes usługowy. Wybór konceptów jest więc dość duży. A franczyza bez wątpienia zwiększa szanse na sukces. Rozwiązuje ona takie dylematy jak odpowiedni wybór lokalu, wystrój wnętrza czy skutecznie przyciągające klientów menu. Lokal działający na podstawie licencji otrzymuje  też rozpoznawalną markę oraz kampanie reklamowe i promocyjne o dużym zasięgu, których nie zorganizowałby działając samotnie.

Joanna Cabaj - Bonicka
jcabaj@arss.com.pl

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

Data dodania: 12 sierpnia 2022
Bezrobocie w Polsce najniższe od 32 lat
Data dodania: 11 sierpnia 2022
Ponad połowa Polaków akceptuje pracę na czarno
Data dodania: 10 sierpnia 2022
Sieć Duży Ben ma już 250 sklepów
Data dodania: 9 sierpnia 2022
Franczyza czy własny biznes?

zobacz więcej

Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram