Multifood poszuka inwestorów

Autor: Redakcja
Data dodania: 8 grudnia 2010
Kategoria:
MultifoodSpółka chce w przyszłym roku wejść na New Conncet. Pozyskane z emisji akcji pieniądze przeznaczy na dalszy rozwój sieci własnej, a także wsparcie punktów franczyzowych.

Multifood STP własne lokale chce otwierać jedynie we Wrocławiu, gdzie znajduje się siedziba spółki i gdzie może mieć ona bezpośredni nadzór nad ich działalnością. Na razie funkcjonuje w tym mieście 5 placówek sieci, z czego 3 własne i 2 franczyzowe. Firma widzi w stolicy Dolnego Śląska miejsce na przynajmniej jeszcze trzy restauracje Multifood: na dworcu PKP, lotnisku oraz w najwyższym budynku powstającym w mieście - Sky Tower.

- Chcielibyśmy te inwestycje sfinansować z emisji akcji. Spółka przygotowuje się do wejścia na New Connect w okolicach maja-czerwca 2011 roku. Pozyskane środki mogłyby nam także posłużyć do finansowego wsparcia inwestycji franczyzowych. Zgłasza się do nas bardzo wielu interesujących kandydatów, nie wszyscy jednak dysponują wystarczajacym kapitałem - mówi Marzena Krupińska, dyrektor ds. rozwoju sieci w Multifood STP.

Koszt inwestycji w restaurację Multifood STP to ok. 300-500 tys. zł. Firma wystartowała z ofertą franczyzową na początku bieżącego roku. W ciągu kilku minionych miesięcy udało jej się uruchomić trzy lokale w tej formule. Najnowszy ruszył w mioniony piątek w Łodzi.

Otwarciu, jak zwykle, towarzyszył szereg akcji promocyjnych i marketingowych. Przed uruchomieniem łódzkiej placówki pojawiły się spoty reklamowe w lokalnych rozgłośniach radiowych, banery na lokalnych portalach internetowych, a w dniu otwarcia na miejscu była ekipa eventowa przeprowadzająca konkursy dla klientów.

Kolejne otwarcia zaplanowane są na przyszły rok. Na pierwszy ogień pójdzie Śląsk. Firma ma już podpisane umowy z CH Forum w Gliwicach, Galerią Jurajską w Częstochowie oraz CH Pogoria w Dąbrowie Górniczej.

- Duże centra handlowe mają to do siebie, że potrafią ściągnąć ogromne ilości klientów. Dlatego w tym roku nie odczuliśmy kryzysu. W niektórych naszych lokalach zaobserwowaliśmy nawet zwiększony ruch. Wyraźną poprawę widać zwłaszcza w ostatnich miesiącach, w listopadzie i grudniu - mówi Marzena Krupińska.

Uważa ona, że obecność spółki na New Connect, konieczność regularnego raportowania wyników dodatkowo ją uwiarygodni w oczach potencjalnych franczyzobiorców. Będzie to na pewno duży plus, zwłaszcza, że wybór wśród gastronomicznych systemów franczyzowych jest coraz większy, także wśród restauracji z jedzeniem na wagę. W tym roku w ślad za Multifoodem poszły dwie kolejne firmy działające w tym segmencie - Bon Apetito oraz Olimp, które także uruchomiły systemy franczyzowe.

Joanna Cabaj - Bonicka

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram