W lutym, w Radomiu, otwarto 200. placówkę CUK Ubezpieczenia. Obecnie multiagencja z Torunia posiada 148 przedstawicielstw partnerskich i 55 własnych. W 2015 roku działalność rozpoczęło łącznie 36 oddziałów w 35 miastach.
Obecnie oddziały CUK Ubezpieczenia sprzedają polisy 30 towarzystw ubezpieczeniowych w ponad 160 miastach w Polsce.
– Ostatnie dwa lata były dla branży ubezpieczeniowej wyjątkowo trudne. Wojna cenowa powodowała spadające jednostkowe ceny polis oraz niższe przychody pośredników. Pomimo spadkowego rynku, udało się nam z dużym sukcesem rozwijać nasze sieci sprzedaży i generować wzrosty sprzedaży. W chwili obecnej rynek zaczyna nabierać rozpędu i jest to bardzo dobry moment do przyłączenia się kolejnych franczyzobiorców do naszej sieci – mówi Jacek Byliński, prezes CUK Ubezpieczenia.
Ubiegły rok firma zalicza do udanych – otworzyła 28 placówek partnerskich i 8 własnych. W tym roku na pewno przekroczy liczbę 250 biur funkcjonujących na terenie całego kraju.
Większość placówek CUK powstała w województwie łódzkim, mazowieckim i wielkopolskim. Uruchomiono także przedstawicielstwa w województwach dolnośląskim, lubelskim, pomorskim, warmińsko-mazurskim i kujawsko-pomorskim. Nowością są tzw. wyspy sprzedażowe w centrach handlowych. W ubiegłym roku otwarto ich 5, natomiast na 2016 roku firma planuje uruchomienie kolejnych 10.
Co charakteryzuje multiagencyjny biznes CUK to fakt, że swoją działalność franczyzobiorcy prowadzą nie tylko w wielkich ośrodkach miejskich, ale również w niewielkich miastach i miejscowościach. W zeszłym roku multiagencja otworzyła 10 oddziałów partnerskich w miastach o liczbie mieszkańców od 6 do 30 tys., takich jak Rawa Mazowiecka, Polkowice, Koluszki czy Luboń.
– W ostatnich dwóch latach dostrzegliśmy, iż średnie i mniejsze miejscowości, to niedoceniany biznesowo obszar, który daje ogromne możliwości na rozwój własnej działalności w branży ubezpieczeniowej – wyjaśnia Monika Grabowska, dyrektor rozwoju sieci zewnętrznej.
– Z naszych obserwacji wynika, że multiagencje stały się bardzo atrakcyjnym pomysłem na biznes w małych miejscowościach. W 2015 roku partnerzy działający w mniejszych miastach nie poprzestawali na jednej placówce, niektórzy z nich otworzyli w ubiegłym roku kolejne przedstawicielstwa w okolicy tworząc własne mini-regiony – dodaje.
W ubiegłym roku multiagencja CUK Ubezpieczenia udostępniła partnerom kolejne narzędzia usprawniające codzienną pracę. Doradcy CUK pracują na najnowszych systemach do kalkulacji i sprzedaży polis. Wprowadzono specjalny Help Desk, w celu poprawy jakości obsługi klienta oraz wprowadzono usługę darmowej Pomocy Prawnej, czyli pakiet 5 porad prawnych dla klientów, którzy decydują się na zakup dowolnej rocznej polisy. Nawiązano również współpracę z najpopularniejszym w Polsce asystentem kierowców – aplikacją Yanosik.
W tym roku planowane jest wyposażenie każdej placówki w terminal płatniczy, kontynuowanie programów i konkursów dla partnerów oraz uruchomienie Akademii Partnera - specjalnego cyklu szkoleń z biznesu, zarządzania kadrą oraz rekrutacji pracowników. W tym roku franczyzobiorcy mogą liczyć także na rozszerzenie pakietu wsparcia marketingowego dla właścicieli placówek.
– Nigdy nie zostawiamy naszych partnerów samych. Mogą liczyć na stały dostęp do szerokiego wachlarza materiałów reklamowych i kompleksowych narzędzi marketingowych. Regularnie prowadzimy kampanie reklamowe, które skutkują zwiększeniem rozpoznawalności marki CUK oraz pomagają naszym partnerom pozyskać nowych klientów. Gwarantujemy doradztwo i pomoc dotyczącą wszelkich zagadnień związanych z promocją swojej działalności – podsumowuje Adam Wielewicki, dyrektor marketingu CUK Ubezpieczenia.