Lody są ulubionym deserem Polaków. Na jedną osobę przypada już ponad 4 litry rocznie. To dobra wiadomość zarówno dla właścicieli lodowych konceptów franczyzowych, jak i przedsiębiorców działających na licencji tych firm.
Początek wiosny to intensywny czas przygotowań do sezonu dla wszystkich sieci specjalizujących się w sprzedaży lodów.
Wśród franczyzowych marek lodziarni, które zapowiedziały zwiększenie zasięgu działania są m.in. LodyBonano, Lodomania, Lody Lida, Mangatto oraz Mini Melts – producent zdrowych deserów mrożonych na bazie jogurtu i naturalnych soków.
Według danych GUS, rocznie jedna osoba kupuje lody za sumę około 50 zł. Z każdym sezonem ta kwota stopniowo wzrasta. Firma Euromonitor Intenational prognozuje, że w tym roku wartość rynku lodów w Polsce wyniesie 1,82 mld zł.
Magdalena Kwiatkowska, specjalistka ds. rozwoju franczyzowej sieci Wytwórna Lodów Polskich „u Lodziarzy” zauważa, że Polacy najbardziej lubią lody śmietankowe, czekoladowe i truskawkowe.
Zdecydowanie wolą mleczne (wybiera je pod 70% klientów tej sieci) od sorbetów. Jadają je głównie latem, ale coraz częściej lody pojawiają się też na stołach podczas przyjęć o różnych porach roku.